Monet uuden laitteen joululahjaksi saaneet tai käyttöönotossa avustaneet kokivat ärsyttäviä hetkiä, kun uusien Apple-laitteiden käyttöönotto ei joulupäivästä alkaen onnistunut tavalliseen tapaan.
Apple-laitteiden käyttöönoton yhteydessä käytettävillä aktivointipalvelimilla oli ongelmia. Mahdollinen osasyy ongelmiin saattoi olla palveluiden ylikuormittuminen joululahjoina saadun laitemäärän johtaessa todennäköisesti tavallista merkittävästi suurempaan määrään samanaikaisia aktivointiyrityksiä.
Tapaninpäivän iltana Suomen aikaa Apple kuitenkin kertoi järjestelmiensä tilasta kertovalla tilasivulla ratkaisseensa ongelmat, jotka liittyivät iCloud-tileihin ja -kirjautumiseen. Applen mukaan ongelma kosketti käyttäjiä jopa 36 tunnin ajan, mutta ongelmien ilmenemisen laajuudesta ei kuitenkaan ole tarkkaa tietoa. Applen mukaan ongelmat koskettivat ”joitakin käyttäjiä”.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Ongelmia Apple-laitteiden aktivoinneissa oli käyttäjien raporttien perusteella erityisesti Apple Watch -kellojen osalta. Aktivoinnin ja näin ollen käyttöönoton epäonnistumisen yhteydessä näytölle ilmestyi esimerkiksi sertifiointivirheestä kertonut ilmoitus, ja ongelmia oli erityisesti yritettäessä ottaa laitetta käyttöön toiselle Perhejakoon kytketyn perheenjäsenen käyttäjätilille esimerkiksi vanhemman toimesta. Epäonnistuneista aktivoinneista kertoi alun perin muun muassa MacRumors-sivusto.
Osalla käyttäjistä ongelmia oli kuitenkin myös iPhone- ja HomePod-aktivointien kanssa.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »