Snapchatiin on lisätty uusi ominaisuus, joka muistuttaa läheisesti TikTokia. Spotlight on Snapchatin vastaus nuorten suosimalle hupailusovellukselle.
Snapchatiin lisättävät Spotlight-lyhytvideot saavat sovelluksessa oman välilehtensä päävalikkoon. Spotlight-videot ovat enintään 60 sekunnin mittaisia, pystysuunnassa toistettavia pätkiä, joiden on tarkoitus olla tiktokmaiseen tyyliin kevytmielisiä ja täten päivitysluonteisista Snap-päivityksistä poikkeavia.
Spotlight-julkaisuja voi luoda kuka tahansa, ja niiden selaileminen tapahtuu ylös- ja alaspäin suuntautuvin pyyhkäyksin. Snapchat esittelee käyttäjälle algoritmiensa avulla tätä mahdollisesti kiinnostavaa sisältöä, ja suosikkitoimijoita voi luonnollisesti seurata.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Snapchat aikoo panostaa Spotlight-videoihin kunnolla heti alusta lähtien. Kuluvan vuoden loppuun asti suosittujen Spotlight-julkaisujen tekijöille on luvassa jopa miljoonan dollarin päivittäinen, käyttäjien kesken jaettava potti.
Spotlight-videoita ei voi kommentoida, ja myös julkaisujen luojien profiilit ovat yksityisiä, kunnes käyttäjä itse toisin päättää, Snap-blogissa vahvistetaan.
Snapchatin uusi Spotlight-toiminto on nyt julkaistu 11 maassa, esimerkiksi Yhdysvalloissa, Australiassa, Ranskassa ja Saksassa. Suomeenkin uudistus saapunee ennen pitkää, vaikka tarkkaa aikataulua ei vielä tiedetäkään.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »