Apple on myöntänyt osassa sen täyslangattomia AirPods Pro -kuulokkeita esiintyvän ongelmia äänentoiston osalta.
Applen mukaan ongelmat koskevat pientä määrää AirPods Pro -kuulokkeita, jotka on valmistettu ennen lokakuuta 2020. AirPods Pro -kuulokkeet tulivat markkinoille lokakuussa vuonna 2019.
Ongelmat voivat näkyä – tai paremminkin kuulua – AirPods Pro -kuulokkeissa yhdellä tai useammalla seuraavista tavoista:
- Särisevät tai staattiset äänet, jotka kasvavat meluisissa ympäristöissä, harjoiteltaessa tai puhuttaessa puhelua
- Aktiivisen taustamelun vaimennuksen toiminta odotusten vastaisesti, kuten esimerkiksi matalien bassoäänien puuttuminen, tai taustaäänten voimakkuuden kasvu, esimerkiksi kadulla tai lentokoneen äänen osalta
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Apple on aloittanut viallisille kuulokkeille huolto-ohjelman. Käytännössä tämä tarkoittaa, että Applen valtuutetut huoltoliikkeet korjaavat ongelmista kärsivät AirPods Pro -kuulokkeet (vasen, oikea tai molemmat) veloituksetta.
Lisätietoa löytyy Applen verkkosivuilta.
Huolto-ohjelman aloittaminen on nyt ajankohtaista, kun kuulokkeiden 12 kuukauden Apple-takuu on päättynyt. Tähän asti mahdolliset ongelmat on voitu korjata takuun puitteissa. Applen mukaan huolto-ohjelma kattaa AirPods Pro -kuulokkeet kahden vuoden ajan kuulokkeiden ostopäivästä. Käytännössä esimerkiksi EU-alueella voimassa olevan virhevastuun myötä Apple olisi velvollinen korjaamaan kuulokkeet joka tapauksessa, joten tilanne ei aloitetun huolto-ohjelman myötä tässä suhteessa juuri muutu. Merkittävää kuitenkin on se, että Apple on ongelmat myöntänyt.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Applen mukaan muut AirPods-kuulokkeet eivät ole osa huolto-ohjelmaa – se koskee vain AirPods Pro -kuulokkeita.
Lisäksi ongelma ei koske AirPods Pro -latauskoteloa, ja sitä ei vaihdeta huollon yhteydessä.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »