Elokuvayhtiö Metro-Goldwyn-Mayer eli MGM on kaupitellut uusimman James Bond -elokuvan 007 No Time To Dien oikeuksia eri suoratoistopalveluille, ovat useat eri julkaisut, muun muassa Variety, raportoineet.
007 No Time To Dien ensi-iltaa elokuvateattereissa on jouduttu siirtämään jo kahdesti koronavirustilanteesta johtuen. Alun perin elokuvan julkaisun piti tapahtua ensimmäisillä markkinoilla jo maaliskuussa, josta ensi-iltaa lykättiin marraskuulle. Lokakuun alussa ilmoitettiin toisesta lykkäyksestä, kun elokuvan ensi-ilta siirrettiin huhtikuun 2021 alkuun.
Puolenkaan vuoden päästä koronatilanne ei välttämättä kuitenkaan ole helpottanut lainkaan nykyisestä, joten elokuvan suosio elokuvateattereissa on edelleen suuri kysymysmerkki ja samalla myös riski sen tuottajille.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Lähteiden mukaan MGM on pyytänyt ja saanut tarjouksia 007 No Time To Dien oikeuksista muun muassa Applelta ja Netflixiltä, mutta tarjoukset jäivät liian matalalle tasolle. MGM:n kerrotaan hakeneen diiliä, jonka arvo olisi noin 600 miljoonaa dollaria eli reilut 500 miljoonaa euroa.
Hinta 007 No Time To Diesta on siis korkealla, mutta niin on toki elokuvan kiinnostavuuskin. Bond-elokuvat ovat yleensä olleet lähes varmoja menestyksiä elokuvateattereissa.
Kuluvan vuoden aikana monien elokuvien julkaisu on jo siirtynyt teattereista verkon suoratoistopalveluihin. Esimerkiksi Apple hankki omaan Apple TV+ -palveluunsa Tom Hanksin sotalaivaelokuvan Greyhoundin 70 miljoonalla dollarilla Sonylta.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Disney puolestaan on tuonut ja tuomassa omia ensi-iltaelokuviaankin tarjolle oman Disney+-suoratoistopalvelun kautta. Lisäksi monia matalamman profiilin elokuvia on myös siirtynyt levitykseen suoratoistopalvelujen kautta.
Tulevista elokuvista Apple on hankkinut oikeudet Martin Scorsesen seuraavaan elokuvaan raportoidusti 200 miljoonalla dollarilla ja Will Smithin Emancipation-elokuvaan 120 miljoonalla dollarilla. Apple TV+:n sisältöbudjetiksi on raportoitu jopa 6 miljardia dollaria.
Maailman suurimman suoratoistopalvelun Netflixin suunnitelmana oli alun perin käyttää puolestaan sisältöihin yli 17 miljardia dollaria tänä vuonna, mutta koronavirustilanne on vaikuttanut osittain tuotantojen ajoitukseen.
Sekä Applella että Netflixillä olisi siis helposti varaa 007 No Time To Dien hankkimiseen 600 miljoonalla dollarilla, mutta nähtäväksi jää, löytyykö lopulta halua. Neuvottelujen vuotaminen nyt julkisuuteen voi myös olla osa jonkin osapuolen neuvottelutaktiikkaa.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Mobiilialan näkökulmasta 007 No Time To Dien kaupittelu ja mahdollinen myynti erityisesti Applelle olisivat mielenkiintoisia myös sen kannalta, että Nokia-puhelimet ovat HMD Globalin kumppanuuden myötä näkyvästi esillä elokuvassa, ja Nokia-puhelinyhtiö HMD Global on rakentanut elokuvan ympärille myös omaa toistaiseksi historiansa suurinta markkinointikampanjaasa huolimatta elokuvan myöhästymisestä.
Uudessa elokuvassa nähdään Nokia-puhelimista ensimmäisen 5G-älypuhelimen Nokia 8.3 5G:n lisäksi Nokia 7.2, Nokia 5.3 ja Nokia 3310. Mikäli Apple ostaisi 007 No Time To Dien, olisi mielenkiintoista nähdä julkaisisiko Apple elokuvan sellaisenaan vai ostaisiko se kenties Nokia-puhelimet vielä pois elokuvasta.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »