Apple julkisti eilen kaksi uutta iPad-tablettilaitemallia, 4. sukupolven iPad Airin ja 8. sukupolven iPadin.
Samalla Apple kertoi, että se on myynyt yhteensä jo yli 500 miljoonaa iPadia.
Ensimmäinen iPad tuli markkinoille vuonna 2010, ja suosio oli heti suuri. iPadien myynti kasvoi ensimmäisinä vuosina nopeasti, kunnes myynnin kasvu lässähti. Monet, joita iPad tuotteena kiinnosti, olivat jo sellaisen hankkineet eikä tablettilaitteita, kuten iPadeja, uusita yhtä nopeassa tahdissa kuin esimerkiksi älypuhelimia.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
iPadien myynti olikin joitakin vuosia laskukierteessä ennen kuin parin viime vuoden aikana myynti on jälleen ollut jälleen piristymään päin. Tämän vuoden alkupuoliskolla myös iPadien kysyntää ovat lisäksi huomattavasti kasvattaneet koronapandemian vaikutukset: kotona vietetyn ajan kasvu sekä lisääntyneet etätyö- ja opiskelu.
Applen mukaan tällä hetkellä iPadin ostajista 53 prosenttia, eli karkeasti noin puolet, ostaa ensimmäisen iPadinsa. Tämä kertoo, että iPad-käyttäjien kokonaismäärä on edelleen vahvassa kasvussa.
Applen iPad-mallisto käsittää nykyisellään neljä mallia. Eilen esiteltyjen uusien iPad Airin ja iPadin lisäksi mallistoon kuuluvat huippumalli iPad Pro kahdessa koossa 11 ja 12,9 tuuman näytöillä sekä joukon pienikokoisin iPad mini.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »