Nokia-brändi on laajentunut Intian markkinoilla nyt myös mediatoistolaitteisiin, kun Flipkart-verkkokauppa on laajentanut Nokia-yhteistyötään julkistamalla jo aiemmin huhutun Nokia Media Streamerin.
Nokia Media Streamer on Android TV -käyttöjärjestelmän sisältävä, televisioon tai muuhun näyttöön kytkettävissä oleva lisälaite. Lisäksi laitteen mukana toimitetaan kaukosäädin.
Luonnollisesti Android TV:n myötä mukana on sisäänrakennettu Chromecast-tuki, sovelluksia voi ladata Google Play -kaupasta ja ääniohjausta käyttää Google Assistantilla.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Nokia Media Streamer tukee 1080p-tarkkuuden videotoistoa 60 ruudun sekuntinopeudella. Laitteen teknisenä perustana on neliytiminen järjestelmäpiiri ARM Mali-450 -grafiikkasuorittimella, 1 gigatavu RAM-käyttömuistia, 8 gigatavua tallennusmuistia sekä Android 9.0 Pie -käyttöjärjestelmäversio. Wi-Fi-yhteys on tuettuna sekä 2,4 että 5 gigahertsin taajuudella. Äänentoiston osalta tuettuna on Dolby Digital.
Kaukosäätimessä on oma painikkeensa Netflixin ohella myös Intiassa suositulle ZEE5-palvelulle.
Nokia Media Streamerin hinta on 3 499 rupiaa eli noin 40 euroa. Laite on tarkoitettu Intian markkinoille Flipkart-verkkokaupan kautta, eikä sitä kannata odottaa myyntiin muualla.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
”Olemme innoissamme, että Flipkart, maan johtava verkkokauppayhtiö, tuo viimeisimmän kotiviihteen kuluttajille Intiassa Nokia Media Streamerilla, vahvistaen strategista kumppanuuttamme. Nokia Media Streamer on loistava lisä Flipkartin valikoimalle Nokia-älytelevisioita, tarjoten intialaisille kuluttajille suosikkielokuvien ja tv-sarjojen premium-katselukokemuksen”, kommentoi Nokian brändikumppanuuksista vastaava johtaja Vipul Mehrotra.
Nokia palasi merkkinä televisiomarkkinoille viime vuonna, kun intialainen Flipkart-verkkokauppa toi kotimaassaan saataville Android TV -älytelevisiot Nokian brändillä varustettuna.
Nokia on viime aikoina pyrkinyt kasvattamaan voimallisemmin brändilisensointiaan. Se solmi viime syksyllä yhteistyösopimuksen brändien lisensointiin erikoistuneen toimiston Global Iconsin kanssa. Älytelevisioiden ja Android TV -lisälaitteen lisäksi viime viikolla ilmi kävi yhteistyö kiinalaisvalmistajan RichGon kanssa uusissa langattomissa Nokia-kuulokkeissa.
Merkittävin brändilisensoinnin kumppani Nokialle on perus- ja älypuhelimia sekä niiden lisävarusteita Nokia-brändillä jo muutaman vuoden myynyt HMD Global.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Nokia ei ole eritellyt brändilisensoinnista sille kertyviä tuloja. Ne ovat osa Technologies-yksikköä, jonka myynnistä valtaosa kertyy patenttilisensoinnista. Laajempi teknologia- ja brändilisensointi ovat huomattavasti vähäisemmässä asemassa.
Nokian mukaan sen brändi on erittäin tunnettu (90+ % ihmisistä maailmanlaajuisesti) ja sillä on laaja sosiaalisen median seuraajamäärä (26 miljoonaa). Nokian mukaan sen brändi tunnetaan myös luotettavuudesta ja laadusta.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »