Viihdejätti Disneyn ensimmäisillä markkinoilla 12. marraskuuta viime vuonna avatulla Disney+ -suoratoistopalvelulla on nyt jo yli 60 miljoonaa tilaajaa.
Huhti-kesäkuun tuloksensa julkaisseen Disneyn mukaan Disney+:n tilaajamäärä oli eilen 60,5 miljoonaa. Neljänneksen päättyessä kesäkuun lopussa Disney+:lla oli tilaajia 57,5 miljoonaa. 50 miljoonan raja rikkoutui aiemmin huhtikuussa.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Disney+:n tilaajamäärän kehitys on ylittänyt odotukset, myös Disneyn omat. Alun perin Disney ilmoitti odotuksekseen 60-90 miljoonan tilaajamäärän saavuttamisen ensimmäisen viiden vuoden kuluessa, eli vasta vuonna 2024. Nyt odotetun tilaajamäärän vähimmäisraja on saavutettu jo nyt, yli neljä vuotta edellä tavoiteaikataulua.
Disney+ sisältää kattavasti Disneyn omia Disney-, Pixar-, Marvel-, Star Wars ja National Geographic -sisältöjä, minkä lisäksi Disney-historian rakastetuimmat hahmot esiintyvät palvelussa omissa uusissa sarjoissaan ja lyhytelokuvissa.
Suomessa Disney+:n julkaisu tulee tapahtumaan 15. syyskuuta. Alun perin Disney+:n julkaisua odotettiin Pohjoismaissa, mukaan lukien Suomessa, jo kevään aikana kunnes aikataulu venähti ensin kesään ja sittemmin syksyyn asti.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Disney+ avautui 12. marraskuuta Yhdysvalloissa, Kanadassa ja Alankomaissa ja 10 miljoonan tilaajan raja rikkoutui saman tien – siitä tiedotettiin heti seuraavana päivänä. 19. marraskuuta palvelu avautui Australiassa ja Uudessa-Seelannissa. 24. maaliskuuta Disney+ avautui suurissa Euroopan maissa – Espanjassa, Irlannissa, Italiassa, Itävallassa, Saksassa, Sveitsissä ja Yhdistyneessä kuningaskunnassa – ja 3. huhtikuuta Intiassa sekä 7. huhtikuuta Ranskassa. Laajentuminen pikku hiljaa uusiin maihin tarjoaa Disneylle mahdollisuuden jatkaa Disney+:n tilaajamäärien kasvattamista.
Disney jatkaa suoratoistopalvelujensa kehittämistä myös muilla tavoin. Se kertoi nyt tulevansa julkaisemaan 4. syyskuuta Mulan-elokuvansa Disney+:n kautta, mutta kuitenkin erillistä maksua, joka Yhdysvalloissa on 29,99 dollaria, vastaan.
Lisäksi Disney kertoi myös kansainvälisille markkinoille tulossa olevasta, täysin uudesta suoratoistopalvelusta, joka saa nimekseen Star.
Vuonna 2021 julkaistava Star-suoratoistopalvelu tulee sisältämään sisältöä ABC:ltä, FX:ltä, Freeoformilta, Searchlightilta ja 20th Century Studiosilta. Lisensoitua sisältöä tarjolla ei tule olemaan, vaan sisällöt tulevat olemaan Disneyn omistamia.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Star-palvelussa nähdään erilaisia sarjoja ja muuta yleistä sisältöä, kun taas Disney+ on suunnattu perheille ja rakennettu Disneyn suurten hahmobrändien ympärille.
Disney ei ole toistaiseksi kertonut tarkempia yksityiskohtia eikä esimerkiksi Star-palvelun julkaisumaita. Palvelussa tullaan käyttämään kuitenkin esimerkiksi samaa teknistä alustaa kuin Disney+:ssa. Star-brändi on aiemmin tuttu Disneyn Intiassa omistamista palveluista.
Yhdysvalloissa Disneyllä on myös jo Hulu-suoratoistopalvelu ja urheiluun keskittyvä ESPN+.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »