Apple on ilmoittanut tänään merkittävästä muutoksesta johtoryhmässään. Pitkään Applen markkinointijohtajana toiminut Phil Schiller jättää tämän tehtävänsä ja jatkaa Applella Apple Fellow -tittelillä.
Schiller tulee jatkossa vastaamaan enää vain Applen tapahtumista sekä App Store -sovelluskaupasta, ja raportoi edelleen näiltä osin toimitusjohtaja Tim Cookille.
Applen uudeksi maailmanlaajuisen markkinoinnin johtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi nousee Greg Joswiak, joka on viimeiset neljä vuotta toiminut jo tuotemarkkinoinnin johdossa.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Schiller on Applen vanhaa kaartia. Hän liittyi Applen palkkalistoille vuonna 1987, ja on ollut Applen keskeisimpiä johtajia myös koko Applen uuden nousukauden Steve Jobsin ja sittemmin Tim Cookin alaisuudessa.
Viime vuosina Schiller on nähty myös usein lavalla Applen tilaisuuksissa, esimerkiksi esittelemässä uudet iPhone-mallit.
”On ollut toteen käynyt unelma minulle työskennellä Applella, niin monien rakastamieni tuotteiden parissa, ja kaikkien näiden loistavien ystävien kanssa – Steven, Timin ja monien muiden”, kommentoi Schiller. ”Aloitin Applella, kun olin 27, tänä vuonna täytän 60 ja on aika joillekin suunnitelluille muutoksille elämässäni.” Schillerin mukaan hän aikoo jatkaa yhä työskentelyä Applella, mutta haluaa myös vapauttaa aikaa tulevina vuosina perheelle, ystäville ja muutamille henkilökohtaisille projekteille.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Schiller siis ikään kuin puoliksi eläköityy Applelta, mutta jatkaa yllättäen ainakin toistaiseksi myös App Storesta vastaavana johtajana. App Store -asiat siirtyivät Schillerin alle Applen johdossa vuonna 2015.
Myös uusi markkinointijohtaja Greg Joswiak on jo aiemmin tuttu Apple-kasvo erinäisistä haastatteluista, tuote-esittelyistä sekä lavaesiintymisistäkin. Jatkossa Joswiak johtaa maailmanlaajuisen markkinoinnin (Worldwide Marketing) organisaatiota, joka vastaa Applen tuotehallinnasta ja tuotemarkkinoinnista, kehittäjäsuhteista, markkinatutkimuksesta, liiketoiminnnan hallinnasta kuin myös koulutus-, yritys- ja kansainvälisestä markkinoinnista.
Joswiak on toiminut Applen tuotemarkkinoinnin rooleissa yli 20 vuoden ajan.
”Jozin monet vuodet tuotemarkkinoinnin organisaation johdossa tekevät hänestä täydellisesti sopivan tähän uuteen rooliin ja varmistavat saumattoman siirtymän hetkellä, jona tiimi on uppoutunut tärkeään ja innostavaan työhön”, kommentoi Applen toimitusjohtaja Tim Cook.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »