Suomalainen Firstbeat Technologies on kertonut myyneensä tytäryhtiönsä Firstbeat Analyticsin urheilukelloistaan tunnetulle Garminille.
Kauppa on toteutunut tänään 30. kesäkuuta. Kauppahintaa ei kerrota. Firstbeat Analytics on erotettu omaksi tytäryhtiökseen vasta hiljattain toukokuun aikana.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Firstbeat Analytics lisensoi analytiikkaohjelmistoja kuluttajaelektroniikkavalmistajille. Sen sykeanalyysiin perustuvia algoritmeja on hyödynnetty lukuisissa eri valmistajien puettavissa ja muissa laitteissa – esimerkiksi Huawein ja Xiaomin älykelloissa ja Suunnon urheilukelloissa. Lisäksi niitä on käyttänyt jo yli vuosikymmenen ajan myös Garmin, joka nyt ostaa koko analytiikkalisensoinnin itselleen.
Firstbeatin analytiikkaa on laitteissa käytetty esimerkiksi kertomaan hapenottokyvyn tasosta, harjoitusten vaikutuksesta ja kuormittavuudesta sekä tarvittavasta palautumisajasta, stressitasoista, unen laadusta ja kalorien polttamisesta. Firstbeatin kehittämät algoritmit ovat rakentuneet laitteiden sykemittareiden datan päälle ja jalostaneet siitä hyödyllistä, merkityksellistä tietoa ja ohjeistuksia.
Firstbeat Analytics jatkaa toimintaansa Jyväskylässä nykyisissä toimitiloissaan. Garmin ei ole muuten valottanut tulevaisuuden suunnitelmiaan – esimerkiksi sitä, aikooko se jatkaa Firstbeatin analytiikkateknologian lisensointia myös muille valmistajille.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Suomessa on poikkeuksellisen alan sykeanalyysiin liittyvää osaamista. Firstbeatin lisäksi suomalaisella Polarilla on tuotteissaan käytössään omat algoritminsa ja ohjelmistonsa.
Firstbeat Analyticsin nyt myynyt Firstbeat Technologies Oy jatkaa omana yrityksenään ja panostaa jatkossa vahvasti kasvaviin työhyvinvointi- ja huippu-urheiluliiketoimintoihinsa, eikä yrityskaupalla ole vaikutusta Firstbeatin hyvinvointi- tai urheilupalveluihin.
”Firstbeatin tavoitteena on jatkossakin auttaa jokaista ihmistä yltämään parhaimpaansa oman hyvinvoinnin ja suorituskyvyn osalta. Panostamme nyt vahvasti hyvinvointi- ja joukkueurheilutuotteidemme teknologioiden ja liiketoimintojen kasvattamiseen kansainvälisesti. Huippu-urheilussa asiakkaamme ovat jo maailman huippuja: lukuisat NHL-, NBA- ja Valioliigajoukkueet käyttävät Firstbeat Sports -ratkaisuamme, tuoreimpia asiakkaitamme ovat mm. Liverpool FC ja Bayern München. Nyt haluamme kasvaa globaaliksi menestyjäksi myös työhyvinvointimarkkinoilla”, kertoo Firstbeat Technologiesin toimitusjohtaja Joni Kettunen tiedotteessa.
Firstbeat Technologies lanseeraa kesän jälkeen uuden Firstbeat Life -työhyvinvointipalvelun, joka koostuu erittäin tarkasta mittalaitteesta, mobiilisovelluksesta työntekijälle, kattavista työkaluista yritykselle työkykyjohtamiseen sekä mahdollisuudesta henkilökohtaisiin valmennuksiin.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »