Nuorison suosiman TikTokin bisnes kasvaa nyt hurjaa vauhtia, Sensor Towerin tilastot paljastavat. Valtaosa sovelluksen myynnistä tapahtuu kuitenkin vielä Kiinassa.
ByteDancen kehittämä TikTok ja sen kiinalainen vastinpari Douyin olivat huhtikuun 2020 tuottavimmat älypuhelinsovellukset, kun mobiilipelejä ja mainostuloja ei oteta huomioon. TikTok tuotti siis enemmän kuin esimerkiksi YouTube, Tinder, Netflix tai muut perinteikkäät toimijat.
TikTokin ja Douyinin yhteenlaskettu myynti huhtikuussa oli noin 71 miljoonaa euroa, josta peräti 86,6 prosenttia on peräisin sovelluksen kotimaasta Kiinasta. Toiseksi suosituin markkina-alue, Yhdysvallat, vastasi vain 8,2 prosentista, mutta kasvua tapahtui maailmanlaajuisesti.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Tammi-maaliskuussa 2020 TikTokia ja Douyinia ladattiin yhteensä 315 miljoonaa kertaa. Kasvu vuoteen 2019 ja 187 miljoonaan latauskertaan on merkittävä, ja myös bisnespuoli näyttäisi seuraavan perässä. Koronaviruspandemian arvellaan kasvattaneen myös TikTokin suosiota huomattavasti, mikä näkyy myös latausmääristä.
Kuten monet muutkin sosiaalisen median palvelut, myös TikTok saattaa pian alkaa kokeilla verkko-ostosten sisällyttämistä sovellukseensa. Tällä hetkellä TikTokin myynti koostuu pääasiassa käyttäjille kaupiteltavasta virtuaalirahasta, jolla nämä voivat esimerkiksi tukea suosimiaan sisällöntuottajia.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »