Suomalainen Nokia-puhelinyhtiö HMD Global on rekrytoinut uudeksi tuotemarkkinoinnista vastaavaksi johtajakseen Adam Fergusonin, joka aiemmin työskenteli johtajana OnePlussan Euroopan markkinointiosastolla (Marketing Director, OnePlus Europe).
Ennen OnePlussaa Ferguson on työskennellyt myös brittioperaattori EE:llä, Nestléllä ja Unileverillä.
Ferguson raportoi HMD Globalin tuoreelle markkinointijohtajalle Stephen Taylorille, jonka nimityksestä kerrottiin myös vasta huhtikuussa. Työssään Ferguson vastaa tuotemarkkinoinnin strategian luomisesta ja toteuttamisesta koko Nokia-äly- ja peruspuhelinten mallistolle.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
”Matkapuhelimista innostuneena olen iloissani mahdollisuudesta työskennellä HMD Globalilla. Ei ole paljon muita laitteita, jotka vangitsevat yleisön ja henkivät yhtä paljon luottamusta kuin Nokian älypuhelimet. Odotan innolla tämän perinnön jatkamista ja auttamista tarjoamaan brändin faneille sitä mitä he odottavat: laadultaan parasta designia ja viimeistä teknologiaa kohtuullisella hinnalla”, kommentoi Adam Ferguson uutta pestiään.
Myös HMD Globalin markkinointia ja viestintää on johdettu Lontoosta käsin, vaikka yhtiön pääkonttori sijaitseekin Espoossa.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
HMD Global aikoo jatkossa keskittyä entistä enemmän ensisijaisesti digitaalisiin markkinointistrategioihin ja nostaa esimerkiksi sosiaalisen median tekemisen painoarvoa.
HMD Global itse ei ole tiedottanut tarkemmin viime vuoden tuloksestaan. Vuoden 2019 viimeisellä neljänneksellä HMD Global ylsi kuitenkin positiiviseen liiketulokseen. HMD Globalilla on ollut myös viime vuodesta asti käynnissä rahoituskierros, jonka lopputuloksesta ei ole tietoa.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »