Nokia on edelleen ylivoimaisesti arvokkain suomalainen brändi, kertoo uusi Brand Financen tutkimus.
Nokian brändiarvoksi tutkimuksessa arvioitiin 8,9 miljardia euroa niukalla 0,7 prosentin kasvulla edeltävästä vuodesta. Kakkossijalle yltäneen hissiyhtiö Koneen brändiarvoksi tutkimuksessa arvioitiin 2,2 miljardia euroa.
Aikoinaan maailmanlaajuisillakin brändilistoilla kärkipaikoille yltänyt Nokia on tätä nykyä kuluttajamarkkinoilla läsnä pääsiassa välikäden kautta. Nokia-brändi on lisensoitu käyttöön HMD Globalin Nokia-puhelimissa.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Nokian oma liiketoiminta koostuu tätä nykyä verkkolaitteiden ja -palveluiden myynnistä operaattoreille ja muille yrityksille sekä laajan patentti- ja teknologiaportfolion lisensoinnista.
Pohjoismaiden tasolla Nokia ylsi neljänneksi arvokkaimmaksi brändiksi.
Brand Financen mukaan Nokia on Suomen ykkösbrändi viidettä vuotta. Mobiiliteknologian alalta Suomen TOP10-brändien joukkoon mahtuvat myös peliyhtiö Supercell sekä operaattori Elisa.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »