Snapchatin käyttö kasvoi voimakkaasti alkuvuoden aikana, erityisesti maaliskuussa, koronaviruksen leviämisen ehkäisemiseksi ympäri maailmaa tehtyjen rajoitustoimenpiteiden lisäessä viestintäpalvelujen käyttöä.
Snapchat-firma Snap julkaisi alkuvuoden tuloksensa myöhään eilisiltana Suomen aikaa Yhdysvaltojen pörssien sulkeutumisen jälkeen. Pörssin jälkikaupankäynnissä Snapin tulosjulkistus otettiin kuitenkin riemuiten vastaan yli 20 prosentin kurssinousulla. Noususta huolimatta Snapin osakekurssi on kuitenkin yhä yli 10 prosenttia alempana kuin vuoden alussa.
Snapchatin päivittäin aktiivisten käyttäjien määrä kasvoi alkuvuonna 229 miljoonaan. Verrattuna vuotta aiempaan käyttäjiä oli 39 miljoonaa eli 20 prosenttia enemmän. Keskimäärin joka päivä tammi-maaliskuussa käyttäjät lähettivät yli 4 miljardia Snapia.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Viestinnän Snapchatissa kerrotaan lisäksi kasvaneen yli 30 prosentilla maaliskuun viimeisellä viikolla verrattuna tammikuun viimeiseen viikkoon, ja jopa yli 50 prosenttia joillakin pahiten koronaviruksesta kärsineillä alueilla.
Snapin alkuvuoden liikevaihto kasvoi 44 prosenttia vuodentakaisesta 462,5 miljoonaan dollariin. Snapin liiketoiminta oli kuitenkin edelleen selvästi tappiollista: liiketappio kutistui vuotta aiemmasta 316 miljoonasta 286,4 miljoonaan dollariin ja nettotulos oli -305,9 miljoonaa dollaria.
Kassavirta alkuvuonna osoitti kuitenkin nopeasti vahvistuvaa kehitystä. Snapin liiketoiminnan kassavirta oli 6,3 miljoonaa dollaria positiivinen ja sen myötä myös investointien jälkeinen vapaa kassavirta ylsi -4,6 miljoonaan dollariin oltuaan vuotta aiemmin vielä -80 miljoonaa dollaria.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
”Olemme kiitollisia tästä mahdollisuudesta palvella yhteisöämme ja kumppaneitamme tänä vaikeana aikana”, kommentoi Snapin perustaja toimitusjohtaja Evan Spiegel. ”Snapchat auttaa ihmisiä pysymään yhteydessä ystäviensä ja perheensä kanssa, vaikka he ovat erossa fyysisesti, ja olen ylpeä useita haasteita ylittäneestä tiimistämme, joka on siirtynyt työskentelemään kotona samalla kun kasvatamme liiketoimintaamme ja tuemme niitä, joihin COVID-19 vaikuttaa.”
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »