Apple on päivittänyt App Store -sovelluskauppansa sääntöjä sovelluksille.
Sääntöpäivityksen myötä Apple sallii nyt push-ilmoitusten käyttämisen markkinointitarkoituksiin. Aiemmin tämä ei ole ollut sallittua, vaikka monet sovellukset myös näin ilmoituksia ovat jo pitkään käyttäneetkin.
Apple edellyttää, että sovellukset tarjoavat esimerkiksi asetuksissaan valinnan, josta markkinointiviestien vastaanottaminen push-ilmoituksina on erikseen hyväksyttävissä tai kiellettävissä.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Toisena muutoksena sääntöihin sovellukset eivät voi enää käyttää omia ratkaisujaan App Store -arvioiden pyytämiseen, vaan niiden on pakko käyttää Applen virallista rajapintaa.
Apple toteaa säännöissä myös, että 30. huhtikuuta alkaen kaikkien uusien sovellusten ja päivitysten tulee olla kehitetty iOS 13 SDK:n pohjalta eli tukevan sen tuomia uusia ominaisuuksia ja uusimpia laitteita.
Applen mukaan neljän viime vuoden laitemalleista jo 77 prosentissa on käytössä iOS 13. iPadien osalta jo 79 prosentissa on iPadOS 13.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
30. huhtikuuta mennessä Apple edellyttää sovelluksilta myös Applen Sign In with Apple -kirjautumistavan tarjoamista vaihtoehtona, jos sovellus tarjoaa myös muita ulkopuolisia kirjautumisvaihtoehtoja, kuten Facebook- tai Google kirjautumisen.
Apple on kertonut myös ottavansa jatkossa tiukemman seulan käyttöön deitti- ja ennustussovelluksiin. Applen mukaan se tulee hylkäämään sovellukset näissä kategorioissa, elleivät ne tarjoa uniikkia, korkealaatuista kokemusta.
App Storen säännöt löytyvät kokonaisuudessaan tästä.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »