Google ottaa taka-askelia runsaasti kritiikkiä aiheuttaneessa muutoksessaan, yhtiö kertoo Twitterissä. Suuri hakukoneuudistus teki mainosten ja muun sisällän erottamisesta vaikeampaa.
Muutamia viikkoja sitten Googlen hakukone tietokoneilla päivittyi merkittävällä tavalla. Muutoksen jälkeen hakutuloksissa näkyvät mainokset ja muu sisältö eroteltiin toisistaan enää pienten, sivustojen yksilöllisiä kuvakkeita esittävien faviconien avulla, kun ennen mainoksen koko hakutulos oli erivärinen. Muutos nostatti runsaasti soraääniä, sillä yksinomaan pienten faviconien avulla mainosten ja muun sisällön erottaminen oli vaikeaa.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Google on nyt tiedottanut kuulleensa käyttäjäkunnan palautteen ja perääntyvänsä muutoksesta osittain. Yhtiö aikoo lähitulevaisuudessa kokeilla uusia keinoja favicon-kuvakkeiden paremman näkyvyyden ja sijoittelun takaamiseksi. Kokonaan uudistusta ei siis näillä näkymin peruta.
Googlen mukaan muutos tehtiin alun perin siksi, että hakukoneen ulkoasu olisi yhteneväinen sekä mobiililaitteilla että tietokoneella. Uudistus kuitenkin ärsytti monia, sillä mainoksia ja ”oikeaa sisältöä” ei enää kunnolla erottanut toisistaan.
Our experimenting will begin today. Over the coming weeks, while we test, some might not see favicons while some might see them in different placements as we look to bring a modern look to desktop….
— Google SearchLiaison (@searchliaison) January 24, 2020
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »