Nokia on avannut verkkosivustolleen sen brändin lisensointimahdollisuuksista kertovan osion.
Nokia on tällä hetkellä lisensoinut brändinsä käyttöön Nokia-puhelimia myyvälle HMD Globalille sekä televisioissa intialaiselle verkkokaupalle Flipkartille, joka julkisti ensimmäisen Nokia-älytelevision 5. joulukuuta.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Nokian ja HMD Globalin sopimus tuli voimaan 1. joulukuuta 2016. Sopimus on kymmenvuotinen ja kattaa puhelinten lisäksi tablettilaitteet ja lisävarusteet.
Nokia hakee brändinsä lisensoinnista nyt uutta kasvua aiempaa voimakkaammin. Syyskuun lopulla kerrottiin Nokian ryhtyneen yhteistyöhön brändien lisensointiin erikoistuneen toimiston Global Iconsin kanssa. Se toimii jatkossa Nokian apuna uusien kumppanien hankinnassa ja niiden kanssa neuvotteluissa.
Uusilla brändilisensoinnista kertovilla sivuillaan Nokia antaa myös vihjeitä, millaisiin tuotteisiin se haluaisi nähdä brändinsä laajenevan. Mahdollisille yhteistyökumppaneille tarjotussa yhteydenottolomakkeessa mainitaan tuotekategorioina ”verkottunut koti ja muut kotitalouden elektroniset laitteet, ”puettavat laitteet, ”matkapuhelinten lisävarusteet” sekä muut tuotteet.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Nokia voi olla merkkinä palaamassa siis esimerkiksi puettaviin laitteisiin, kuten vaikkapa älykelloihin. Puettavissa ja laajemmin terveyslaitteissa Nokia oli aiemmin itsekin hetken mukana ostamalla vuonna 2016 ranskalaisen Withingsin mutta myymällä sen vuonna 2018 pois, kun liiketoiminta ei täyttänytkään Nokian odotuksia.
Nokian tulosraportoinnissa brändilisensointi kirjautuu osaksi sen Technologies-yksikköä, joka vastaa myös patentti- ja teknologialisensoinnista. Nokia ei ole erikseen eritellyt brändilisensoinnin tuottoja.
Mahdollisille kumppaneille Nokia markkinoi tarjoavansa laajasti tunnetun, vahvan ja arvostetun brändin, joka voi nostaa tuotteiden koettua arvoa parantaen näin kumppanien potentiaalia kasvattaa liikevaihtoaan pienemmillä markkinointikustannuksilla.
Nokian mukaan sen maailmanlaajuinen bränditietoisuus on yli 90 prosenttia, ja Nokialla on yli 26 miljoonaa seuraajaa sosiaalisen median kanavissa.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Lisäksi Nokia kertoo tarjoavansa apuaan myös tuotteiden markkinoille tuomisessa. Nokia tarjoaa kumppaneilleen Nokian design-osaamista, tukea ja ohjeistusta tuotteen tuomiseksi nopeammin markkinoille sekä mahdollisuuden esitellä tuotetta merkittävissä tapahtumissa ympäri maailman.
Nokian verkkosivujen brändilisensointiin keskittyvästä osiosta uutisoi myös NokiaMob-sivusto.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »