Lukuisat Apple-käyttäjät eivät ole saaneet kuitteja ostoksistaan enää viikkokausiin. Applen tukipalstoilla on jo kymmenittäin samansuuntaisia raportteja, ja lisää tulee jatkuvasti.
Apple on perinteisesti lähettänyt käyttäjille sähköpostin välityksellä kuitit kaikista App Storessa ja iTunesissa tehdyistä ostoksista. Kuitteja on saanut muun muassa sovellusostoista, mutta myös tilauspalveluista. Marraskuun alkupuolella kuittien virta on kuitenkin monilla käyttäjillä tyrehtynyt. Kyse lienee jonkin sortin bugista.
Käyttäjiä laskutetaan tavallisesti, ja esimerkiksi luottokorttien tiedoista näkyy, että raha on mennyt oikeaan osoitteeseen. Kuitit vain puuttuvat, mutta tilanteeseen on saatavilla väliaikainen ratkaisu.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Kuitit voi tilata halutessaan manuaalisesti iPhonen tai iPadin asetuksista ja niiden iTunes & App Store -välilehdeltä. Aukeavasta valikosta valitaan Apple ID ja Näytä Apple ID. Selaamalla alas löytää Ostoshistoria-valinnan, jonka kautta voi tilata viimeaikaisten kuittien uudelleenlähetyksen maksutta sähköpostiinsa.
Apple ei ole toistaiseksi kommentoinut tilannetta, mutta se korjattaneen nopeasti.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »