Applen markkinointijohtaja Phil Schiller sai eilen kohun aikaan kommentoimalla CNETille antamassaan haastattelussaan Googlen Chrome OS -käyttöjärjestelmällä varustettujen kannettavien Chromebook-tietokoneiden suosion kasvua kouluissa.
”Chromebookit ovat yleistyneet luokkahuoneissa, koska suoraan sanottuna ne ovat halpoja välineitä, testityökaluja, vaadittavaan testaamiseen. Jos kaikki mitä haluat tehdä on tehdä testejä lapsille, ehkä halpa kannettava tietokone sopii siihen. Mutta he eivät tule menestymään”, kuului Schillerin tyly tuomio Chromebookeihin opiskelussaan tukeutuvien lapsien oppimismahdollisuuksista sen jälkeen, kun hän oli ensin kertonut Apple-laitteiden sopivan hyvin oppimiseen. ”Jotta lapset voivat todella saavuttaa parhaat tulokset, tarvitaan näitä viimeisimpiä oppimisen työkaluja”, Schiller kommentoi viitaten Applen laitteisiin, MacBookien ohella myös iPadeihin, ja niihin saatavilla oleviin sovelluksiin.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Phil Schiller on nyt selittänyt paljon huomiota herättäneitä kommenttejaan Twitterissä.
”Jokaisella lapsella on kyky menestyä – auttaminen heitä saavuttamaan se on ollut aina missiomme. Täydessä keskustelussa CNETin kanssa keskustelimme lapsille ja opettajille annettavasta sisällöstä, opinto-ohjelmasta ja työkaluista, joita he tarvitsevat oppiakseen, tutkiakseen ja kasvaakseen. Ei vain testien tekemiseen”, Schiller kommentoi.
Yllättäen Schiller ei kuitenkaan mitenkään pahoitellut kommenttejaan tai niistä syntynyttä kohua.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
https://twitter.com/pschiller/status/1194718614869250048
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »