Instagram aikoo haastaa kiinalaisen, lyhyiden musiikkivideoiden ympärille kehittyneen TikTokin uudella Instagram Reels -toiminnollaan. Reelsiä kokeillaan ensin pienemmällä käyttäjäkunnalla Brasiliassa, ja kaiken sujuessa mallikkaasti laajennettaneen julkaisua tulevaisuudessa muuallekin.
Instagram Reels on tuttu toiminto TikTokia käyttäneille, TechCrunch kertoo. Reelsin avulla voi luoda omia, enintään 15 sekunnin mittaisia videopätkiään, jotka ovat ikään kuin musiikkivideoita pienoiskoossa. Taustalle voi valita jonkin sadoista Facebook-omisteisen Instagramin tarjoamista äänoiraidoista, käyttää omaa musiikkiaan tai lainata vaikkapa kaverin julkaisusta. Lisäksi vaihtoehtona on toki äänetön ilmaisu.
TikTok-videot keskittyivät aluksi karaokemaiseen laulantaan suosittujen kappaleiden tahdissa, mutta tätä nykyä sovellusta hyödynnetään jo lukemattomin eri tavoin.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Reels-videot näkyvät Tutki-välilehdellä omassa valikossaan, ja suosituimmat saavat rutkasti näkyvyyttä Top Reels -osiossa. Reels-sisällön kuvaaminen muistuttaa tarinapäivityksen luomista, sillä Instagramin kameraan lisätään uusi Reels-valikko, jota koskettamalla kuvaamisen voi aloittaa.
Instagram Reels on nyt koekäytössä Brasiliassa, jossa sekä Android- että iOS-käyttäjät pääsevät kokeilemaan TikTokmaisten julkaisujen luomista. Toistaiseksi ei ole tietoa, nähdäänkö ominaisuus myös muilla markkina-alueilla, mutta se lienee todennäköistä.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »