Facebook on kertonut selkeyttävänsä yhtiötason brändäystään selventääkseen yhtiön ja sen lukuisten eri palveluiden suhdetta.
Osana muutoksia Facebook esitteli tänään yltä löytyvän uuden yhtiötason logonsa, josta on olemassa eri värisiä versioita eri ympäristöissä käytettäväksi.
Uusi Facebook-yhtiölogo ei vaikuta Facebook-sovelluksen kuvakkeeseen tai Facebook-palvelun logoon, vaan ne pysyvät tässä yhteydessä ennallaan. Yhtiölogo erottuu palvelun logosta eri fontillaan kuin myös koostumisella kokonaan suurista kirjaimista.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Facebookin muita tuotteita ja palveluja ovat Messenger, Instagram, WhatsApp, virtuaalitodellisuuden Oculus, Workplace yrityskäyttöön, Portal-videopuhelulaitteet ja tuleva Libra-valuutan lompakkosovellus Calibra.
Facebookin mukaan sen eri palvelut jakavat samat taustajärjestelmät ja niiden parissa työtä tekevät tiimit työskentelevät usein yhdessä.
Facebook mainitsee nyt myös jo kesäkuussa tekemänsä muutoksen, jossa sen sovelluksiin kuten Instagramiin ja WhatsAppiin lisättiin selkeä maininta niiden takana olevasta Facebookista.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Nyt Facebook kertoo, että tulevien viikkojen aikana se alkaa käyttämään uutta Facebook-yhtiölogoa tuotteissaan ja markkinointimateriaaleissaan, muun muassa uudella yhtiötason verkkosivustolla. Facebookilta on kerrottu sen myös harkinneen yhtiön nimen muuttamista (kuten Google teki aiemmin luodessaan Alphabetin emoyhtiökseen) mutta päättäneen lopulta jatkaa Facebookina.
Facebook on myös esitellyt jo alta löytyvissä kuvissa, kuinka uusi Facebook-yhtiölogo tulee näkymään esimerkiksi Instagram-sovelluksessa. Tavoitteena on kertoa selkeästi palvelun kuuluvan osaksi Facebookia.
Facebookin uusimmatkin muutokset voidaan nähdä osaksi sen otteen tiukentamista eri palveluistaan.
Sekä Instagramin että WhatsAppin perustajat ovat jättäneet yhtiöt viime vuosien aikana, ja johtoon ovat nousseet aiemmin Facebookilla merkittävissä tehtävissä työskennelleitä henkilöitä. Merkittäväksi syyksi lähtöpäätöksiin on raportoitu palveluiden itsenäisyyden vähentyminen ja Facebookin johdon kontrollin tiukentuminen.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Kilpailuviranomaiset ovat aloittaneet viime aikoina tutkimaan suuria teknologiayhtiöitä, ja Yhdysvalloissa kauppavirasto FTC tutkii muun muassa tekikö Faceebook Instagram- ja WhatsApp-yritysostot kilpailun tukahduttamiseksi. Ajoittain esille on noussut jopa vaatimuksia, että Facebook pitäisi hajottaa osiin, eli Instagram ja WhatsApp erottaa omiksi yhtiöikseen, kilpailun lisäämiseksi markkinoilla.
Facebookin mukaan sen palveluilla, Instagram ja WhatsApp mukaan luettuna, on päivittäin yli 2,2 miljardia ja kuukausitasolla jopa 2,8 miljardia käyttäjää.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »