Twitter on tiedottanut lopettavansa kaiken poliittisen mainonnan palvelussaan maailmanlaajuisesti. Kielto astuu voimaan 22. marraskuuta, ja tarkemmin yksityiskohdista kerrotaan myöhemmin.
Twitterissä ei saa jatkossa levittää poliittisesti latautuneita mainoksia. Päätös koskee yhtä lailla niin vaalien ehdokkaita kuin poliittisia aiheita koskevaa yleisluontoista mainontaakin. Twitterin johtaja Jack Dorsey perusteli päätöstä esimerkiksi koneoppimiseen, viestien kohdentamiseen ja valheellisen tiedon leviämiseen yhdistyvillä riskeillä.
We’ve made the decision to stop all political advertising on Twitter globally. We believe political message reach should be earned, not bought. Why? A few reasons…🧵
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
— jack (@jack) October 30, 2019
Twitterin päätös kieltää kaikki poliittinen mainonta poikkeaa Facebookin valitsemasta linjasta. Facebook kertoi aiemmin hyväksyvänsä yhä edelleen poliittikkojen palveluun tuottaman mainonnan käytännössä piittaamatta siitä, onko niissä levitettävä tieto todenmukaista.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Twitterin kova linja ei tule yllätyksenä, sillä jo aiemmin yhtiö kertoi estävänsä ”maailman johtohenkilöiden” julkaisujen uudelleenjakamisen ja tykkäämisen, mikäli julkaisut rikkovat palvelun sääntöjä.
Kiellosta kerrotaan tarkemmin vielä ennen kuin se astuu voimaan 22. marraskuuta.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »