Aiemmin tällä viikolla julkisuuteen nousi tieto, että Samsungin Galaxy S10 -sarjan puhelimista oli paljastunut niiden näytönalaiseen sormenjälkilukijaan liittyvä merkittävä ongelma – puhelimen lukitus avautui millä tahansa sormella, jos käytössä oli tietynlainen näytön suojakalvo.
Ongelma johtui siitä, että sormenjälkeä puhelimeen rekisteröidessä sormenjälkilukija oli tunnistanut virheellisesti myös suojakalvon sisäisen rakenteen olevan osa sormenjälkeä. Näin se saa vallan tunnistuksessa eikä varsinaisella sormenjäljellä ollut enää ainakaan yhtä suurta merkitystä tunnistuksessa.
Samsung on luvannut korjata ongelman pikaisilla päivityksillä puhelimiinsa, joita ongelma koskee. Niitä ovat Galaxy S10:n, Galaxy S10+:n ja Galaxy S10 5G:n lisäksi myös samanlaisella ultraääneen pohjautuvalla sormenjälkilukijalla varustetut Galaxy Note10 ja Galaxy Note10+.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Samsung on myös julkaissut uuden kommentin tilanteeseen liittyen.
”Liittyen viimeaikaisiin raportteihin sormenjäljen tunnistusongelmasta tietyissä Galaxy-laitteissa, haluaisimme tiedottaa asiakkaillemme seuraavat tiedot. Ongelma liittyy ultraäänellä toimivien sormenjälkilukijoiden laitteen lukituksen avaamisiin sen jälkeen, kun ne ovat tunnistaneet kolmiulotteiset kuviot, joita esiintyy tietyissä silikoninäytönsuojissa, osaksi käyttäjien sormenjälkiä. Ongelmien välttämiseksi, suosittelemme Galaxy Note10/10+ ja Galaxy S10/S10+/S10 5G -käyttäjiä, joilla on tällainen suoja, poistamaan sen ja kaikki laitteeseen tallennetut sormenjäljet ja rekisteröimään ne uudelleen”, toteaa Samsung.
”Jos käytät tällä hetkellä etupuolen näytönsuojaa, optimaalisen sormenjälkien skannaamiseen varistamiseksi suosittelemme pidättäytymään suojan käytöstä, kunnes laitteesi on päivitetty uudella ohjelmistokorjauksella. Ohjelmistopäivitykset on suunniteltu julkaistavaksi ensi viikosta alkaen, ja päivityksen jälkeen suosittelemme varmistamaan sormenjäljen skannaamisen kokonaisuudessaan niin, että kaikki osat sormenjäljestäsi, mukaan lukien keskusta ja kulmat on täysin skannattu. Kiitämme kärsivällisyydestänne ja pyrimme jatkuvasti parantamaan tuotteidemme ja palvelujemme käyttäjille tarjoamaa kokemusta”, Samsung pahoittelee.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »