Twitter on myöntänyt käyttäneensä tahattomasti määrittelemätöntä määrää sähköpostiosoitteita ja puhelinnumeroja myös mainosten kohdentamiseen, vaikka käyttäjät olivat antaneet nämä tiedot sille vain käyttäjätilinsä turvallisuuden parantamiseksi.
Twitter mokasi tässä suhteessa samalla tavoin kuin Facebook aiemmin. Tosin toisin kuin Twitter ainakin väittää, Facebook teki saman tempun tarkoituksellisesti eikä vahingossa.
”Emme voi varmuudella sanoa, kuinka montaa ihmistä tämä koskee mutta pyrkiessämme läpinäkyvyyteen halusimme kertoa tästä kaikille. Mitään henkilökohtaisia tietoja ei ikinä jaettu kumppaneidemme tai muiden kolmansien osapuolten kanssa”, kommentoi Twitter.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Twitterin mukaan se on korjannut ongelman 17. syyskuuta eikä enää käytä turvallisuustarkoituksessa annettuja puhelinnumeroja tai sähköpostiosoitteita mainonnan kohdentamiseen.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »