Useat iOS-käyttäjät ovat raportoineet ongelmista Touch ID:n käytössä vanhemmilla iPhoneilla. Ongelma koskettaa kaikkia iOS 13 -versioita aina uusimpaan iOS 13.1.1:een asti.
Tällä hetkellä suomalaisten sovellusten kokemista ongelmista ei ole tietoa, mutta kansainvälisesti erityisesti pankkisovellusten kokemat ongelmat ovat herättäneet runsaasti keskustelua. Esimerkiksi Chasen, Wells Fargon, Barclaysin ja Santanderin sovellukset ovat käyttäjien mukaan kieltäytyneet näyttämästä Touch ID -kirjautumisikkunaa.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Kirjautumisongelmat koskettavat nimenomaisesti Touch ID:n käyttäjiä, eikä Face ID:ssä ole ilmennyt samanlaisia ongelmia. Ongelmia on koettu iPhone SE:llä, iPhone 6s:llä, iPhone 6s Plussalla, iPhone 7:llä, iPhone 7 Plussalla, iPhone 8:lla ja iPhone 8 Plussalla. Vanhemmat mallit, kuten iPhone 5s ja iPhone 6, eivät kuulu Applen iOS 13 -päivitysten piiriin, ja uudemmissa malleissa, kuten iPhone X:ssä, tunnistus tapahtuu Face ID:n avulla.
Syyksi Touch ID:n ilmoitusten puuttumiseen epäillään ohjelmistorajapinnan ongelmia. Hyvänä puolena ongelmat koskevat vain ilmoitusikkunan näyttämistä, joten sormen asettaminen kotinäppäimelle voi mahdollistaa kirjautumisen, vaikka varsinaista kirjautumisikkunaa ei tulisikaan näkyviin. Mielenkiintoisesti osa käyttäjistä on kertonut myös puhelimen ravistelun korjaavan ongelman ja tuovan kirjautumisikkunan esiin.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »