Monet älypuhelinvalmistajat ovat jo aiemmin olleet mukana vahvasti myös televisioissa ja muussa kodin elektroniikan laitteissa – esimerkiksi Samsung, LG, Sony sekä myös Xiaomi.
Tämän syksyn aikana televisiomarkkinoille on kuitenkin jo tullut tai tulossa mukaan monia älypuhelinbrändejä, joita ei ole aiemmin televisiomerkeiksi mielletty. Toistaiseksi lanseeraukset ovat tapahtuneet Aasiassa, Kiinassa ja Intiassa, mutta ainakin joitakin uutuuksista odotetaan myöhemmin markkinoille myös Euroopassa.
Tänään Intiassa julkistettiin yhteensä kuusi Motorola-älytelevisiomallia, jotka sisältävät Android TV -käyttöjärjestelmän ja tulevat maassa myyntiin yhteistyössä Flipkart-verkkokaupan kanssa. Motorola-televisiot tulevat saataville 1080p Full HD -tarkkuudella 32 ja 43 tuuman koossa sekä 4K-tarkkuudella ja Dolby Vision ja HDR10-tuella 43, 50, 55 ja 65 tuuman koossa. Sisäänrakennettuna televisioissa on 20 tai 30 watin soundbar-kaiutin.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Motorola-televisioiden saatavuudesta muilla markkinoilla ei ole tietoa.
Motorola-brändille muuten televisiot eivät ole aivan uusi aluevaltaus, sillä perinteikäs yhtiö teki televisioita aikanaan jo ainakin 1950-luvulla. Viime vuosina Motorola-nimeä ei kuitenkaan ole enää yhdistetty televisioihin.
Muille uusille tulokkaille televisiot sen sijaan ovat jotain ennenkuulumatonta.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Huawein toisen brändin Honorin ensimmäinen televisio Honor Vision puolestaan julkistettiin jo elokuun alkupuoliskolla. Se oli ensimmäinen laite Huawein uudella HarmonyOS-käyttöjärjestelmällä.
26. syyskuuta televisiomarkkinoille mukaan lähtee lisäksi myös OnePlus, jonka televisiojulkistus tapahtuu myös Intiassa. OnePlus on myös paljastanut jo ennakkoon muutamia tietoja OnePlus TV:stään, joka perustuu Android TV:n pohjalle mutta OnePlussan tekemin muutoksin.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »