Apple on muuttamassa tilausten toimintaa App Store -sovelluskaupassaan tilanteissa, joissa maksu ei syystä tai toisesta onnistu tilauksen automaattisesti uusiutuessa, kertoo muun muassa TechCrunch.
Tähän asti epäonnistunut maksu on johtanut suoraan tilauksen toiminnan keskeytymiseen. Jatkossa Apple tarjoaa sovelluskehittäjille mahdollisuuden tarjota käyttäjälle 6 tai 16 päivän odotusaika riippuen onko kyse viikoittaisesta vai kuukausittaisesta tilauksesta. Odotusajan puitteissa maksun veloittamista yritetään vielä uudestaan ja jos se onnistuu, jatkuu tilaus alkuperäisen tilausjakson mukaisena.
Epäonnistuneisiin maksuihin voi olla monia syitä – maksukortin vanhentuminen, muutokset maksukortin tietoihin liittyvässä osoitteessa ja postinumerossa, kortinmyöntäjän yllättäen tekemät muutokset kortin käytön rajoituksiin ja niin edelleen – tietenkin sen lisäksi, ettei maksutavalla ole jäljellä katetta.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Uusi tapa toimia epäonnistuneiden maksujen yhteydessä on suosiollinen myös sovelluskehittäjille, sillä aiemmin asiakkaat saattoivat jättää tilauksensa uusimatta kokonaan jos se oli päättynyt epäonnistuneen veloituksen takia.
Kaikkia App Storen kautta tapahtuvia tilauksia muutos ei suoraan koske, vaan kunkin sovelluksen kehittäjän tulee ottaa uusi odotusaika erikseen käyttöön App Store -hallinnasta.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »