Applen lapsille suunnattujen sovellusten tietosuojaparannukset viivästyvät, The Washington Post raportoi. Muutosten piti tulla voimaan syyskuussa, mutta nyt suunnitelma on kaikessa hiljaisuudessa muuttunut.
Apple kertoi aiemmin rajoittavansa analytiikkatietojen keruuta lapsille suunnatuilta iOS-sovelluksilta. Yhtiön App Store -sovelluskaupan kautta ladattavat, lapsille suunnatut sovellukset eivät enää muutosten jälkeen saisi hyödyntää kolmannen osapuolen analytiikkatyökaluja, minkä lisäksi mainostusta rajoitettaisiin.
Applen markkinoinnista vastaava johtaja Phil Schiller kertoi aiemmin yhtiön päätyneen muutoksiin useiden vanhempien harmistuttua lapsiinsa kohdistetusta, paikoin aggressiivisesta mainonnasta. Schiller kertoi vanhempien pettyneen, sillä he luottavat Appleen.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Uudessa tiedotteessa Apple puolestaan paljasti viivästyttävänsä muutoksia.
”Emme unohda tätä tärkeää aihetta, mutta teemme vielä yhteistyötä sovelluskehittäjien kanssa. — Pääasiassa kehittäjät ovat tukeneet meitä tavoitteessamme suojella lapsikäyttäjiä”, Applen tiedottaja Fred Sainz täsmensi.
Applen tietosuojaparannusten jälkeen lapsille suunnattujen sovellusten mainontaoikeuksia rajoitetaan, minkä lisäksi jatkossa vain Applen omat analytiikkatyökalut ovat sallittuja.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Vielä ei ole tiedossa uutta aikataulua muutosten toimeenpanemiselle. Myös muutosten sisältö saattaa vielä muuttua Applen neuvotellessa sovelluskehittäjien kanssa.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »