Kyytipalvelusovelluksestaan Uber on vähentänyt 400 työntekijää maailmanlaajuisesti markkinointiyksiköstään. Ensimmäisenä asiasta kertoi The New York Times.
Markkinointiyksikössä oli ennen vähennyksiä 1 200 työntekijää, joten lähtöpassit koittivat joka kolmannelle. Yhteensä Uberilla oli maaliskuun lopussa työntekijöitä maailmanlaajuisesti 24 494. Luvussa eivät ole mukana Uberin kumppaneina toimivat kuskit.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Uber pyrkii henkilöstövähennyksillä leikkaamaan kuluja ja tehostamaan toimintaansa, joka on toistaiseksi ollut tappiollista.
TechCrunchin mukaan Uber on päättänyt keskittää markkinointitoimintojaan.
Sisäisen muistion aiemmin monet Uberin tiimeistä olivat sen johdon mukaan ”liian suuria, mikä luo päällekkäistä työtä, johtaa epäselvyyksiin päätöksentekijöistä, ja voi johtaa keskinkertaisiin tuloksiin”.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Uber listautui pörssiin toukokuussa. Viime vuonna sen raportoitu liikevaihto kasvoi 42 prosenttia edellisvuodesta jo 11,27 miljardiin dollariin. Uberin liiketappio viime vuodelta oli 3,033 miljardia dollaria. Alkuvuonna tammi-maaliskuussa Uber kasvatti liikevaihtoaan 20 prosentilla 3,1 miljardiin dollariin. Samanaikaisesti kuitenkin liiketappio paisui 116 prosenttia yli 1 miljardiin dollariin. Kasvu siis hidastuu mutta tappiot jatkuvat, ja jopa syvenevät.
Kesäkuussa Uber kertoi, että Suomessa yli 500 kuljettajaa on käyttänyt palvelua aktiivisesti viime kesästä lähtien ja yli 20 000 matkustajaa käyttää sovellusta säännöllisesti kuukausittain pääkaupunkiseudulla.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »