Erilaiset meikkausvideot ovat vuosien varrella nostattaneet suosiotaan YouTubessa. Mainostuloilla voittonsa tekevä videopalvelu aikookin jatkossa keskittyä entistä enemmän tuotteiden markkinointimahdollisuuksiin ja on nyt koemielessä testaamassa lisätyn todellisuuden ominaisuutta, jossa videon katsoja voi kokeilla miltä esimerkiksi erilaiset huulipunat näyttävät.
AR Beauty Try-On -nimellä kulkeva ominaisuus mahdollistaa eri tuotteiden testaamisen puhelimen etukameran avulla. Etukameran avulla YouTube havainnollistaa, miltä eri huulipunat näyttävät käyttäjän huulilla ja samalla sovellus tarjoaa mahdollisuuden itseä miellyttävän huulipunan ostamiselle.
Jaetulla näytöllä käyttäjä voi samalla katsoa YouTube-videota ja testata eri tuotteita itsellään.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Alustavissa testeissä Google kertoi 30 prosentin YouTuben iOS-käyttäjistä hyödyntäneen lisätyn todellisuuden tilaa videoita katsoessa. Tila on suunniteltu siten, että käyttäjä voi samaan aikaan katsoa videoita ja testata eri meikkaustarvikkeita omalla naamalla.
Varsinaisen AR Beauty Try-Onin ohella Google on viime aikoina panostanut myös huomattavan paljon tuotteiden esittelemiseen 3D-mallinnuksina. Jatkossa esimerkiksi Google Adsissä yrityksillä on mahdollisuus lisätä tuotteiden mallinnuksia, joita käyttäjät voivat selaimessa tarkastella.
Jatkossa Google panostaa aiempaa enempää mainoksiin, joissa tuotteita voi tarkastella lähemmin eri kulmista.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »