Kyytipalvelu Uber palasi Suomeen heinäkuussa 2018 uuden taksilainsäädännön tultua voimaan ja on nyt kertonut lukuja toiminnastaan ensimmäisen vuoden ajalta.
Uberin mukaan yli 500 kuljettajaa on käyttänyt palvelua aktiivisesti viime kesästä lähtien ja yli 20 000 matkustajaa käyttää sovellusta säännöllisesti kuukausittain pääkaupunkiseudulla.
Käyttäjämäärät paluun jälkeen ovat ylittäneet alle vuodessa tason ennen Uberin toiminnan taukoa Suomessa.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Uberin mukaan sen käyttödata osoittaa palvelun muuta liikkumista täydentävän luonteen, sillä merkittävä määrä Uberilla tehtyjä matkoja joko alkaa tai päättyy julkisen liikenteen asemille, rautatieasemalle, satamiin tai lentokentälle. Suosituimmat kohteet ovat olleet Helsinki-Vantaan lentoasema, Kampin alue, Länsisatama, Hakaniemen tori ja Helsingin päärautatieasema. Selvästi eniten matkoja tehdään viikonloppuisin aamuyöstä.
Uberin keskimääräinen saapumisaika on Suomessa seitsemän minuuttia.
“Olemme iloisia nähdessämme, kuinka tärkeä rooli Uberilla on matkustajien ja kuljettajien keskuudessa Helsingissä. Uusi lainsäädäntö on tuonut uusia liiketoiminnallisia mahdollisuuksia tarjoamalla kaupunkilaisille enemmän valinnanvaraa ja helpompaa liikkumista. Tämä mahdollistaa sen, että oman henkilöauton käyttöä voi miettiä tarkkaan ja jopa vähentää”, kertoo Uberin Pohjoismaiden johtaja Joel Järvinen.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Yleisimmin Uberin kyytiin unohdetaan puhelimia, lompakoita tai avaimia. Eniten löytätavaroita jää autoihin lauantaisin. Uberin sovelluksen avulla matkustajat voivat jäljittää kadottamansa esineet.
Paluunsa jälkeen Uber on tehnyt yhteishankkeita muun muassa Pyöräliiton ja Helsingin kaupungin kanssa. Uber on myös julkaissut sovellukseensa monia uusia ominaisuuksia, joiden avulla on lisätty entisestään palvelun turvallisuutta ja käyttökokemusta sekä matkustajille että kuljettajille.
“Helsinkiin paluumme jälkeen olemme keskittyneet vahvasti vastuulliseen kasvuun. Pyrimme jatkuvasti löytämään uusia tapoja tehdä yhteistyötä paikallisten toimijoiden kanssa ja odotamme kovasti sen jatkumista – kuin myös tuhansien sovellusta käyttävien matkustajien ja kuljettajien palvelemista”, Järvinen sanoo.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »