Älypuhelimen voimin toimivien lisätyn todellisuuden lasien kehittäminen tulee laitevalmistajille helpommaksi, kun Qualcomm on nyt esitellyt Snapdragon XR Smart Viewer -referenssilaitteen suunnitelmien pohjaksi.
Qualcommin ratkaisussa sisällöt ja pääasiallinen laskentateho sijaitsevat älypuhelimessa, joka voidaan liittää lisätyn todellisuuden laseihin kaapelilla.
Itse laseissa on korkean tarkkuuden näytöt kuin myös anturit liikkeen, käsien ja silmien seuraamiseksi.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Qualcomm on kehittänyt referenssilaitteensa yhdessä GoerTekin kanssa. Laitteessa on kaksi kameraa, joiden avulla pystytään toteuttamaan 6 suunnan liikeseuranta, täysi tuki käsien ja eleiden seurannalle sekä yhteistyössä Tobiin kanssa toteutettu silmien seuranta, joka tehostaa sisällön piirtämistä kun tarkempi grafiikka voidaan kohdistaa tuotettavaksi kohtaan johon silmät on suunnattu. Referenssilaitteen näytöt tukevat silmäkohtaista 2K-tarkkuutta sekä 72 hertsin virkistystaajuutta.
Qualcommin tavoitteena on kaupata lisätyn todellisuuden laseihin sen omaa Snapdragon XR1 -alustaa. Kevyemmissä sisällöissä myös Qualcommin Snapdragon XR Smart Viewer pystyy toimimaan ilman kaapelilla liitettävää älypuhelinta laskennan tapahtuessa itse laseissa. Tällöin kyseeseen voivat tulla yksinkertaiset pelit, videoiden katselu tai hyötysovellukset. Näyttävimpiin peleihin tai muihin kokemuksiin tarvitaan älypuhelimen apua.
Qualcommin oma referenssilaite ei tule saataville kuluttajamarkkinoille, vaan se ideoineen toimii pohjana ja mallina, joka nopeuttaa muiden, varsinaisten kuluttajatuotteiden kehitystyötä, kun kaikkea ei tarvitse kehittää moneen kertaan uudelleen vaan hyödyntää Qualcommin tekemää pohjatyötä.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »