TechCrunchin tuoreen raportin mukaan IGTV on ottamassa askeleen kohti Snapchatin ja TikTokin suuntaa. Aikaisemmin Instagram on menestyksekkäästi kopioinut Stories-ominaisuuden Snapchatista, mutta viime vuoden kesäkuussa julkaistu IGTV ei toistaiseksi ole osoittautunut samanlaiseksi menestykseksi.
Isona osana IGTV:n uudistusta Instagram on ottamassa mallia TikTokin konseptista. Jatkossa IGTV ei enää jaottele sisältöä kategorioihin, vaan kaikki sisältö näytetään yhdessä näkymässä. Itse näkymä määräytyy algoritmien perusteella, jotka pyrkivät valitsemaan käyttäjää eniten kiinnostavan sisällön. Uudistuksen tavoitteena on tehdä IGTV:stä helpommin lähestyttävä ja näyttää mielenkiintoista sisältöä yhdellä painalluksella.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Aikaisemmin Instagram on yrittänyt parantaa IGTV:n käyttäjämääriä muun muassa näyttämällä IGTV-videopätkiä suoraan käyttäjien uutisvirrassa. Vaikka kokeilu ei tuonut erityistä läpimurtoa Instagramille, ovat panostukset IGTV:n menestykseen ymmärrettäviä. TikTok, josta Instagram on ottamassa mallia, on ollut App Storen latauslistojen kärjessä jo vuoden ajan ja Instagramin omistava Facebook on tunnetusti nopea kopioimaan sosiaalisen median menestyskonsepteja.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »