Apple vaatii Saksassa sijaitsevan, 18. toukokuuta avattavan uuden pyöräreitin vaihtavan logoaan.
Applen mielestä omenapuista nimensä saaneen Apfelroute-nimeä kantavan pyöräreitin logo muistuttaa liikaa sen omaa logoa, jossa myös on haukattu omena ja samaan suuntaan aseteltu lehti.
Apple on pyytänyt pyöräreitistä vastaavaa Rhein Voreifelin alueen turismiyhdistystä luopumaan sen logon käytöstä.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Applen pyyntöä ei ole otettu Saksan suunnalla kovinkaan innolla vastaan, sillä logo on jo painettu esimerkiksi 900 reitin varrella sijaitsevaan merkkiin, markkinointimateriaaleihin, pyöräilykarttoihin, pyörätelineisiin ja -asuihin.
Apfelrouten nimi ja logo on rekisteröity vuonna 2018 tavaramerkiksi Saksan patentti- ja tavaramerkkivirastossa. Apple on herännyt asiaan vasta nyt ja on lähettänyt kirjeen, jossa se vaatii logon käytön lopettamista ja uhkaa oikeustoimilla.
Turismiyhdistys pyrkii asiassa neuvotteluratkaisuun Applen kanssa. ”Apfelroutessa meillä on täysin eri tuote ja on uskomatonta että näin iso yritys hyökkää meitä vastaan”, kommentoi turismiyhdistyksen johtaja Eva Konrath.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Logokiistasta on kertonut saksalainen WDR sekä esimerkiksi PhoneArena-sivusto.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »