Netflixillä oli maaliskuun lopussa jo 148,86 miljoonaa maksavaa tilaajaa.
Netflix julkaisi alkuvuoden tuloksensa myöhään eilisiltana Suomen aikaa. Markkinat ottivat tuloksen vastaan rauhallisesti: Netflixin pörssikurssi jälkikaupankäynnissä laski 0,82 prosenttia noustuaan aiemmin eilen varsinaisen kaupankäynnin aikana 3,04 prosenttia.
Netflixin liikevaihto tammi-maaliskuulta eli vuoden 2019 ensimmäiseltä neljännekseltä nousi 22,2 proosenttia vuotta aiemmasta 4,521 miljardiin dollariin. Liikevoittoa Netflix raportoi 459 miljoonaa dollaria. Nettotulos oli 344 miljoonaa dollaria.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Netflixin maksavien tilaajien määrä kasvoi vuodessa maaliskuun loppuun 25,2 prosentilla. Alkuvuonna Netflix sai 9,6 miljoonaa uutta tilaajaa.
Netflix on kohtaamassa tänä vuonna paljon uutta kilpailua, kun suuret nimet ovat tulossa mukaan videosisällön suoratoistotilauspalvelujen markkinoille. Apple lanseeraa oman Apple TV+:n syksyllä ja Disney+ avautuu 12. marraskuuta.
Netflixiä kasvava kilpailu ei pelota. ”Hiljattain Apple ja Disney esittelivät kumpikin heidän suoraan kuluttajille tarjottavat tilausvideopalvelut. Molemmat yhtiöt ovat maailmanluokan kuluttajabrändejä ja olemme innoissamme kilpailusta: selviä hyötyjiä ovat sisällöntuottajat ja kuluttajat, jotka keräävät edut monien yhtiöiden pyrkimyksestä tarjota loistavia videokokemuksia yleisölle”, kommentoi Netflix tulostiedotteessaan. ”Emme odota näiden uusien tulokkaiden merkittävästi vaikuttavan kasvuumme, koska siirtymä lineaarisesti haluttaessa katseltavaan viihteeseen on niin massiivinen ja koska sisältötarjontamme on erottuvaa. Uskomme meidän kaikkien kasvavan investoidessamme enemmän sisältöön ja parantaessamme palvelua ja kuluttajien siirtyessä pois lineaarisesta katselusta.”
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Vaikka Netflix tekee jo selvää ja kasvavaa tulosta, on yhtiön kassavirta vielä toistaiseksi merkittävästi negatiivinen. Esimerkiksi pelkästään alkuvuonna kassavirta liiketoiminnasta oli 380 miljoonaa dollaria negatiivinen ja investointien jälkeinen vapaa kassavirta -460 miljoonaa dollaria negatiivinen. Tämä johtuu Netflixin tekemistä suurista panostuksista sisältöihin. Maksetut summat näkyvät kassavirrassa heti, mutta tuloslaskelmassa panostukset sisältöihin poistetaan vasta pidemmän ajan kanssa. Käytännössä Netflixin on kuitenkin pakko jatkaa tilaajamäärän vahvaa kasvattamista jatkossakin, jotta se pystyy kantamaan nyt tehtävät sisältöinvestoinnit.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »