Huhtikuun alussa lopetettu Google+ on nyt uudelleen nimetty Google Currentsiksi ja suunnattu erityisesti yrityskäyttöön. Julkistus tehtiin Cloud Next 2019 -tapahtumassa ja jatkossa Google Currentsin pääasiallinen tarkoitus on toimia kommunikointialustana yrityksille. Verrattuna virallisempaan sähköpostiviestintään on Currentsin tarkoitus olla kevyempi keskustelualusta, jossa työntekijät voivat vaihtaa ajatuksiaan ja tietoa projekteista riippumatta asemastaan yrityksessä.
Google itse kuvailee Currentsia palveluksi, jossa ”työntekijät voivat helposti nähdä organisaatiossa käytäviä ajankohtaisia keskusteluja ja seurata mielenkiinnon kohteitaan”. Currents on saatavilla yritysten käyttöön välittömästi, joskin palvelu on vielä tällä hetkellä betatestauksessa. Jos kiinnostusta Currentsin käyttämiseen löytyy, voi Googleen olla sähköpostitse yhteydessä ja pyytää ylläpitäjän oikeuksia osoitteesta [email protected].
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Verrattuna Google+:aan, on Currentsin käyttöliittymä pitkälti muuttumaton, mutta mukaan on tuotu jonkin verran yritysmaailmaan soveltuvia ominaisuuksia. Esimerkiksi uutisvirrassa näkyvät ilmoitukset järjestetään tärkeyden mukaan siten, että johtajien viesteille on mahdollista antaa muita viestejä enemmän näkyvyyttä. Lisäksi yksittäisistä ilmoituksista on mahdollista saada tarkempaa ilmoituskohtaista dataa ja työntekijät voivat merkitä ilmoituksiin henkilöitä, joille ilmoituksen sisältö on suunnattu.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »