Mobiili internet-käyttö on luonnollisesti jatkuvasti kasvanut, ja määrät ovat kasvaneet jo varsin valtaviksi – ja Suomessa mobiilidataa käytetään suhteellisesti eniten maailmassa.
Erilaisia tuotteita ja palveluja operaattoreille tarjoava Sandvine on tuoreessa raportissaan kertonut mobiilin internet-liikenteen jakautumisesta eri palveluihin.
Sandvinen raportin mukaan yksin videopalvelu YouTube kattaa 37 prosenttia mobiilista internet-liikenteestä. Seuraavaksi merkittävimmät palvelut, Facebook 8,4 prosentilla ja Snapchat 8,3 prosentilla, tulevat selvästi perässä. Facebookin videot on erotettu tilastossa erikseen, ja niiden osuus on 2,5 prosenttia.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Netflixin osuus mobiilista internet-liikenteestä on Sandvinen mukaan vain 2,4 prosenttia. Suuri osa valtavasta Netflix-liikenteestä liikkuu muualla kuin mobiiliverkossa.
Googlen ja Applen sovelluskaupat kattavat mobiilista internet-liikenteestä pari prosenttia kumpikin.
Alla Statistan koostama yhteenvetograafi Sandvinen raportista.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »