Black Friday kasvoi ilmiönä vahvasti myös tänä vuonna. Monin paikoin pelkistä perjantain tarjouksista siirryttiin myös laajempiin Black Weekend tai jopa Black Week -tarjouksiin.
Power on kertonut kasvattaneensa Black Friday -kampanjan kokonaismyyntiään 30 prosenttia edellisvuodesta. Myynnin kokonaisarvo oli ennätykselliset 21 miljoonaa euroa.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Gigantti puolestaan kertoo tehneensä Black Fridayna jo neljättä vuotta peräkkäin kaikkien aikojen parhaimman myyntituloksensa: Suomessa ostettiin Gigantista Black Friday -perjantaina tänä vuonna 24,5 miljoonalla eurolla, joka oli 15 prosenttia viime vuotta enemmän. Gigantti.fissä nettimyynti kasvoi 24 prosenttia vuoden 2017 Black Fridayhyn verrattuna. Ensimmäisen tunnin myynti Gigantti.fissä yli kaksinkertaistui viime vuoden Black Fridayn ensimmäiseen tuntiin verrattuna. Gigantin sivuilla oli merkittävästi enemmän kävijöitä viime vuoteen verrattuna.
Gigantissa Black Fridayn myydyimpiä tuotteita olivat muun muassa 55- ja 65-tuumaiset televisiot, puhelimet, kuulokkeet, pyykinpesukoneet, pelikonsolit ja pelit sekä sähköhammasharjat. Powerin mukaan sen asiakkaat ostivat etenkin laadukkaita merkkituotteita, joita sai halpaan hintaan.
”Black Friday -kampanjan myynti kasvoi Powerissa 30 % ja oli yli 21 miljoonaa euroa, eli paransimme näin selvästi edellisen vuoden myyntiennätystämme. Korkea myynti perustuu erittäin alhaisiin hintoihin. Suomalaiset kyllä tunnistavat, kun laadukkaita merkkituotteita myydään todella halvalla. Myimme ennätysmäärän QLED- sekä OLED-televisioita sekä muita suuria 55”-75” televisioita. Samoin pesukoneet ja varsi-imurit olivat todella kysyttyjä, kuten myös älypuhelimet ja kaikki pelaamiseen liittyvä”, Powerin toimitusjohtaja Mika Aro kertoo.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
”Ei ole enää epäilystäkään siitä, etteikö Black Friday olisi koko kansan suosittu ostospäivä. Tämän vuoden Black Fridayna suomalaiset ostivat meiltä 24,5 miljoonalla eurolla. Kasvua viime vuoden Black Fridayhyn kertyi 15 prosenttia”, kertoo Gigantin toimitusjohtaja Trygve Hillesland.
”Tämän vuoden ehdoton hittituote oli 65-tuumainen televisio. Ne myytiin loppuun suurista eristä huolimatta sekä verkkokaupassa että myymälöissä”, Hillesland listaa.
Power nostaa esille erityisesti sen palvelumyynnin kasvun, joka kasvoi kaikesta myynnistä vauhdikkaimmin. ”Myimme yli 11 000 palvelutuotetta kampanjan aikana, kun vuotta aikaisemmin vastaava määrä oli 6000. Hurja 80 % kasvu osoittaa, että asiakkaat arvostavat helppoutta ja vaivattomuutta. Aika harva enää vaihtaa itse autonsa renkaita, vaikka useimmat sen osaavat tehdä. Sama kehitys on nähtävillä kodintekniikka-alan tuotteiden suhteen: kuluttajat haluavat ne käyttövalmiina, ja samoin he haluavat varmistaa, että saavat apua, mikäli käytön aikana ilmenee ongelmia”, Aro jatkaa.
Palvelutuotteita ovat esimerkiksi erilaiset esiasennuspalvelut tietokoneille ja puhelimille, television kalibrointi, kuljetus- ja asennuspalvelut sekä erilaiset rahoitus- ja vakuutuspalvelut.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Myös joulukaupasta on lupa odottaa hyvää elektroniikka-alalla.
”Joulukaupassa etenkin pienkoneiden, kuulokkeiden, kaiuttimien ja puhelinten merkitys tulee korostumaan vielä enemmän kuin Black Fridayssa. Meillä on erittäin hyvä tuotevalikoima joulusesonkiin todella kilpailukykyisin hinnoin. Ostimme samanaikaisesti joulun ja Black Fridayn tärkeimmät kampanjatuotteet, ja saimme ne erittäin hyvään hintaan.”
Merkittävimmistä elektroniikkamyyjistä Verkkokauppa.com tai operaattorit eivät ole tiedottaneet Black Friday -myynneistään.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »