Tänä vuonna nyt perjantaina 23. marraskuuta järjestettävä, viime vuosina Suomessakin suureen suosioon noussut ostospäivä Black Friday, tulee olemaan perinteisesti suurta elektroniikkakaupan juhlaa.
Esimerkkiksi Gigantti ennustaa Black Fridayn kasvavan tänä vuonna entisestään ja kodinkonejätti odottaa nettikauppaansa ja myymälöihinsä perjantaina ennätysmäärää kävijöitä.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Viime vuosien myyntihittejä Gigantissa ovat olleet muun muassa ilmalämpöpumput, suuret televisiot, astianpesukoneet, pyykinpesukoneet, puhelimet, kuulokkeet ja kaiuttimet. Gigantti uskoo perinteisten Black Friday -tuotteiden pitävän pintansa tänäkin vuonna.
”Ennustamme, että esimerkiksi televisiot, kannettavat tietokoneet, puhelimet ja pyykinpesukoneet tulevat olemaan hittejä myös tänä vuonna.”
”Black Fridaysta on lyhyessä ajassa tullut koko kansan ostospäivä. Toimme Black Fridayn Suomeen vuonna 2015. Ensimmäisenä vuonna myynti oli 10,4 miljoonaa. Ilmiön suosion nopeasta kasvusta kertoo hyvin se, että viime vuonna suomalaiset ostivat Gigantista yli 21 miljoonalla eurolla yhden vuorokauden aikana”, kertoo Gigantin markkinointijohtaja Sami Särkelä. ”Gigantti.fi:ssä on jo nyt alkuviikosta ollut huomattavia kasvulukuja kävijämäärissä. Kaikki merkit viittaavat siihen, että perjantaista tulee vilkas ja ennätyksiä rikotaan jälleen, Särkelä ennustaa.”
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Gigantissa nettikaupan kapasiteettia on testattu läpi vuoden, koko henkilöstö on perjantaina töissä ja keskusvarastolla ollaan varauduttu toimittamaan ennätysmäärä tilauksia. ”Olemme tehneet paljon etukäteisvalmisteluja sen eteen, että palvelu pelaa niin netissä kuin myymälöissämmekin ongelmitta koko vuorokauden, vaikka ihmisiä on todennäköisesti liikkeellä runsaasti”, Särkelä kertoo.
Lisäksi Gigantti avaa Black Fridayna 23. marraskuuta kaikki myymälänsä poikkeuksellisesti jo kello kuudelta aamulla.
Monet kauppaketjut, kuten Gigantti ja sen kilpailijat Verkkokauppa.com ja Power ovat ottaneet varaslähdön Black Fridayhin laajentamalla tarjoukset osittain koko viikon mittaisiksi.
”Tästä tulee kaikkien aikojen suurin Black Friday, suomalaiset ovat selvästi muita pohjoismaita edellä mustan perjantain ostohulinoissa. Joulukauppa käynnistyy toden teolla tällä viikolla ja taustalla on rullannut isoja projekteja pitkin vuotta valmistautuessamme vuoden kiireisimpään sesonkiin. Starttaamme Black Friday -kampanjan heti maanantaina yli tuhannen tarjouksen voimin. Black Friday on ehkä maailman tunnetuin yksittäinen myyntipäivä vähittäiskaupan puolella ja Verkkokauppa.com on koko painollaan mukana menossa”, kertoo Verkkokauppa.comin toimitusjohtaja Panu Porkka.
”Black Friday -kampanjassa kuluttajat ovat perinteisesti keskittyneet kuluttajaelektroniikan tuotealueisiin ja suosituimpia tuotteita ovat olleet televisiot, puhelimet, tietokoneet sekä pelikonsolit. Trendit kertovat kuitenkin kuluttajien kiinnostuksen selkeästä laajentumisesta tuotevalikoiman suhteen. Asiakkaat ovat esittäneet meille tuotetoiveitaan pitkin syksyä ja olemmekin vastanneet palautteeseen laajentamalla Black Friday -kampanjan tarjontaa myös mm. valaisimiin, leluihin ja kodinkoneisiin.”, kuvailee Verkkokauppa.comin ostojohtaja Vesa Järveläinen.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Perjantain ostohulina on vaatinut pitkän valmistautumisen ja niin verkkopalvelun, logistiikan kuin myös asiakaspalvelun vahvistamista odotettuun ryntäykseen. Esimerkiksi Powerilla noin kuusikymmentä työntekijää työskentelee torstain ja perjantain välisenä yönä sujuvan kaupankäynnin varmistamiseksi.
”Black Friday on jo kahtena edellisenä vuonna ollut Powerille ennätyssuuri myyntipäivä ja odotamme myynnin edelleen kasvavan kymmeniä prosentteja. Sunnuntai-illan ja maanantain välisenä aikana Powerin Black Friday -sivustolla on vieraillut yhteensä noin 250 000 asiakasta tutustumassa päivätarjouksiin. Julkaisemme Black Friday -viikon aikana päivittäin uusia tarjouksia, huipentuen torstaina julkaistaviin perjantain tarjouksiin”, Powerin toimitusjohtaja Mika Arokertoo.
Gigantin myydyimmät Black Friday -tuotteet 2015-2017
2017: televisiot, kannettavat tietokoneet, puhelimet ja pyykinpesukoneet. Lisäksi NHL18-peli, Chromecast-mediasoitin, ilmalämpöpumppu, partakone sekä sähköhammasharja.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
2016: suuret televisiot, kannettavat tietokoneet, puhelimet, kuulokkeet ja kaiuttimet, ilmalämpöpumppu, astianpesukoneet, imurit sekä hiustenkuivaajat.
2015: suuret televisiot ja kodinkoneet. Lisäksi muun muassa varavirtalähde sekä suurimpana hittinä PlayStation 4 -pelikonsoli.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »