Musiikkipalvelu Spotify paransi hiljattain ilmaisversiotaan tuomalla osaksi sitä joukon soittolistoja, joiden sisällä kuunneltavan kappaleen voi valita vapaasti.
Nyt Spotify testaa jälleen yhtä muutosta ilmaispalveluunsa.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Spotify kutsuu uutta mahdollisuutta nimellä Active Media. Se mahdollistaa mainosten ohittamisen niin kauan, kunnes kohdalle osuu itseä kiinnostava mainos, jonka kuuntelee tai katsoo loppuun asti ja pääsee sitten jatkamaan palvelun käyttöä.
Spotify perustelee testaamansa uudistusta sen palvelulle antamalla lisätiedolla. Spotify oppii lisää käyttäjästä ja voi tarjota kohdennetumpia mainoksia sen perusteella, mitkä mainokset tämä ohittaa ja mitä ei.
Spotifyn mukaan mainostajien ei tarvitse maksaa mainoksista, jotka käyttäjät ovat ohittaneet. Spotifyn toiveena jatkossa kuitenkin on, että se pystyisi veloittamaan mainoksista enemmän niiden kehittyessä kohdennetummiksi yleisölle. Jatkossa tämä mahdollistaisi teoriassa Spotifylle saman tuoton vähemmillä mainoksilla, mikä voisi myös edelleen parantaa käyttökokemusta.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »