Kiinalainen ByteDance-yhtiö on ostanut maailmalla etenkin teini-ikäisten suosiman Musical.ly-sovelluksen miljardilla dollarilla, uutisoi The Verge. Kauppa tietää loppua myös sovelluksen tarulle, se kun sulautetaan osaksi TikTokia.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Kaupan johdosta Musical.ly-sovellusta on alettu ajaa alas ja sen käyttäjiä siirtää automaattisesti samalla periaatteella toimivan TikTokin pariin. Sensor Towerin julkaisemien tilastojen perusteella TikTok, joka on saavuttanut yksinomaan Kiinassa jo 300 miljoonan aktiivisen käyttäjän rajan, oli alkuvuodesta 2018 ladatuin iOS-sovellus maailmalla. TikTokin omistava ByteDance yrittää murtautua Yhdysvaltain kinkkisille markkinoille, missä Pohjois-Amerikassa suositun Musical.ly-sovelluksen käyttäjäkunta saattaa auttaa merkittävästi.
Musical.ly on edesmenneen Vinen tapainen, sillä senkin ideana on ollut luoda lyhyitä videopätkiä tuttujen ja maailman kesken jaettavaksi. Sovelluksessa on nimensä mukaisesti kuitenkin ollut enemmän kyse musiikista, oman videon taustalle kun on voinut laittaa soimaan kappaleen, jonka tahtiin käyttäjät ovat päässeet ”huulisynkkaamaan”. Perusajatus TikTokin takana on pitkälti samanlainen, vaikka sovelluksen käyttöliittymä ja ulkonäkö ovatkin erilaiset kuin mihin käyttäjäkunta on tottunut.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Nähtäväksi jää, pystyykö TikTok jatkamaan siitä mihin Musical.ly jäi ja pitämään ripeän kasvutahtinsa yllä kilpailluilla sovellusmarkkinoilla.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »