Paikkaillakseen laskevan markkina-arvonsa jättämää tyhjiötä on Facebook ilmoittanut valjastavansa yhtiön niin ikään omistaman WhatsAppin rahantekoon. Asiasta uutisoi TechCrunch.
Mainokset Facebookissa, Facebook Messengerissä ja Instagramissa ovat olleet arkipäivää jo vuosien ajan, mutta sama tulevaisuus odottaa jatkossa myös WhatsAppia. Vuonna 2019 viestintäsovelluksen Tila-julkaisuihin on nimittäin odotettavissa mainoksia, mahdollisesti myös sellaisia, joiden yli hyppääminen ei onnistu. Lisäksi yritykset ja muut toimijat voivat lisätä Facebook-mainoksiinsa linkin, joka veisi suoraan WhatsAppiin ja mahdollistaisi näin kommunikoinnin asiakkaiden kanssa aiempaa simppelimmin. Varmaa on myös, että mainittu kommunikointi asiakkaiden ja yritysten välillä on täysin salattua (end to end encryption).
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Toisin kuin Facebookin muita sovelluksia, ei WhatsAppia tähän mennessä ole valjastettu rahantekoon, lukuun ottamatta nimellistä yhden euron vuosittaista käyttömaksua, joka lopullisesti poistui käytöstä vuonna 2016. Facebook laittoi hiljattain johtokuntansa uusiksi, joten suuria muutoksia saattoi sikäli odottaakin. Tämän lisäksi WhatsAppin perustajiin lukeutuva Jan Koum jätti alkukesästä yhtiön laajojen erimielisyyksien jälkeen.
Facebook on ilmoittanut, että mainostaminen WhatsAppissa aloitetaan jossakin vaiheessa vuonna 2019, mutta tarkempaa aikataulua ei toistaiseksi ole kerrottu. Yhtiö takasi kuitenkin tiedottavansa suunnitelmistaan tarkemmin ennen kuin Tila-osiota aletaan lopulta bisnekseen hyödyntää.
Suomessa uutinen ei käytännössä ole niin merkittävä, WhatsAppin tilapäivitykset kun eivät maassamme ole ainakaan toistaiseksi nousseet kovin suureen suosioon.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »