LG:n älypuhelimista ja tableteista vastaavan Mobile Communications -yksikön toinen vuosineljännes huhti-kesäkuussa jatkoi tuttua tarinaa: huonosti menee eikä käännettä parempaan ole näköpiirissä.
LG:n mobiiliyksikön liikevaihto supistui 19 prosentilla 2,07 biljoonaan woniin eli noin 1,6 miljardiin euroon. Viivan alle liiketappiota kertyi nyt 185 miljardia wonia eli reilut 140 miljoonaa euroa. Liiketulosmarginaali painui jälleen alaspäin ja oli surkea -8,9 %.
LG:n mukaan sen älypuhelinmyynti laski sekä edelliseen neljännekseen että vuoden takaiseen verrattuna älypuhelinmarkkinan yleisen hidastumisen sekä pienentyneen keskihintaluokan ja edullisten älypuhelinten Pohjois- ja Latinalaisen Amerikkaan myynnin seurauksena. Kannattavuutta puolestaan söi myynnin laskun lisäksi uuden lippulaivamallin markkinointipanostukset.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
LG on tuonut viimeisimpinä markkinoille huippuluokassa G7 ThinQ ja V35 ThinQ -älypuhelinmallit. Tänä vuonna luvassa pitäisi olla ainakin vielä uusi V40 ThinQ, johon on huhuttu kenties ensimmäisenä älypuhelimena yhteensä viittä kameraa – kahta eteen ja kolmea taakse.
Mobiililaitteiden lisäksi LG Electronicsin repertuaariin kuuluu paljon muuta, kuten televisioita, kodinkoneita, autokomponentteja sekä yritysratkaisuja. LG Electronicsin kokonaisliikevaihto kasvoi huhti-kesäkuussa 3,2 prosenttia 15,02 biljoonaan woniin eli reiluun 11,5 miljardiin euroon. Liikevoitto oli 5,1 prosenttia liikevaihdosta, 771 miljardia wonia eli vajaat 600 miljoonaa euroa. Suurin bisnes LG:lle olivat kodinkoneet, kannattavin puolestaan kodin viihde-elektroniikka.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »