Facebook julkaisee sisällöntuottajille alustan, jolla voi järjestää tietokilpailuja Facebookissa. Sisällöntuottajat voivat jatkossa järjestää suorissa lähetyksissään tietokilpailuja tai äänestyksiä katsojilleen. Uudella alustalla Facebook pyrkii aktivoimaan käyttäjiä eri tavoin.
”Videoiden katselu muuttuu pikku hiiljaa pois passiivisesta katsomisesta enemmän interaktiivisempaan suuntaan. Uskomme myös, että sisällöntuottajat haluavat palkita ihmisiä”, Facebookin videotuotteiden varajohtaja Fidji Simo kertoi TechCrunchille.
Facebook aloittaa alustansa testaamisen useiden yhteistyökumppaneiden kanssa. Business Insiderin kanssa Facebook testaa myös palkintojen jakamista, kun niiden tietokilpailujen voittajat saavat jonkinlaisen rahapalkinnon. ”Mikäli tämä kokeilu on onnistunut, tuomme mahdollisesti erilaisia maksutapoja alustalle”, Simo jatkaa.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Interaktiiviset video-ominaisuudet ovat nyt saatavilla sisällöntuottajille. Erilaisia äänestyksiä voi tehdä niin suorissa lähetyksissä kuin normaaleissa videoissakin. Kilpailumuotoiset visailut ovat kuitenkin saatavilla vain suorissa lähetyksissä.
”Emme pyri tekemään vain yhtä ohjelmaa tai yhtä tietokilpailua. Yritämme saada kaikki sisällöntuottajat tekemään tämänkaltaisia pelivideoita. On hienoa, että sisällöntuottajilla on omanlaisensa, uniikit katsojat”, Simo sanoo.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »