Nokia on ostanut yhdysvaltalaisen esineiden internetin ratkaisuihin keskittyneen SpaceTime Insight -yrityksen.
SpaceTime Insight on tarjonnut edistyneitä esineiden internetiin liittyviä ja koneoppimista hyödyntäviä analytiikkateknologiota esimerkiksi energia-, logistiikka-, kuljetus- ja yhdyskuntapalvelujen aloille. Nokia kiihdyttää kaupalla palvelutarjontansa laajentamista tälle saralle.
SpaceTime Insightin pääkonttori on sijainnut Kalifornian San Mateossa, minkä lisäksi sillä on ollut toimistot muualla Yhdysvalloissa, Kanadassa, Isossa-Britanniassa sekä Japanissa.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Nokia ei ole kertonut yrityskaupassa maksamaansa kauppahintaa.
SpaceTime Insightin IoT- eli esineiden internetin analytiikkapalvelujen asiakkaita ovat olleet muun muassa Entergy, FedEx, NextEra Energy, Singapore Power ja Union Pacific Railroad.
SpaceTime Insightin kehittämät koneoppimisen mallit ja muut edistyneet analytiikkapalvelut on suunniteltu erityisesti suuria pääomahyödykkeitä hyödyntäville teollisuuden aloille. Palveluita voidaan käyttää ennustamaan eri omaisuuserien kuntoa suurella tarkkuudella ja optimoimaan näin esimerkiksi tarpeellisia huoltotoimenpiteitä. Palvelut vähentävät asiakkaiden riskejä ja kustannuksia sekä parantavat toiminnan tehokkuutta.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Nokia on viime aikoina panostanut ohjelmistoliiketoimintaansa merkittävästi. SpaceTime Insightin hankinta tukee Nokian ohjelmistostrategiaa tuoden mukaan SpaceTime Insightin myyntiosaamisen sekä osoitetun tuloksellisuuden IoT-sovellusten kehittämisessä sekä koneoppimisen hyödyntämisessä.
SpaceTime Insight ja sen toimitusjohtaja Rob Schilling liittyvät IoT-tuoteyksikköön osaksi Nokia Software -liiketoimintaryhmää.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »