Apple hallitsi puettavien älykkäiden rannelaitteiden markkinoita viime vuonna, kertovat tutkimusyhtiö IDC:n tilastot. Apple nousi markkinajohtajaksi kappalemääräisilläkin toimituksilla mitattuna, minkä lisäksi Apple Watchin keskimääräinen myyntihinta on huomattavasti korkeampi kuin suurimpien kilpailijoiden aktiivisuusrannekkeisiin keskittyvien tuotevalikoimien.
Apple Watch -toimitukset kasvoivat IDC:n mukaan koko viime vuonna 55,9 prosenttia 17,7 miljoonaan kappaleeseen edellisvuoden 11,3 miljoonasta. Applen markkinaosuutta tämä nosti 10,8 prosentista 15,3 prosenttiin.
Applea seuraavien Xiaomin, Fitbitin ja Garminin toimitukset sen sijaan pienenivät viime vuonna.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Loppuvuonna uuden Apple Watch Series 3 -sukupolven julkaisun jälkeen Apple ylsi loka-joulukuussa 21 prosentin markkinaosuuteen. Loppuvuonna IDC:n tilastoissa näkyy myös Huawein merkittävä 93,2 prosentin toimitusten kasvu 1,6 miljoonaan laitteeseen. Markkinajohtaja Apple toimitti loppuvuonna 8,0 miljoonaa Apple Watchia.
Viime vuonna puettavien laitteiden markkinoilla oli nähtävissä yksinkertaisten aktiivisuusrannekkeiden myynnin taantuminen. Apple Watchista sen sijaan on kasvanut pikku hiljaa hittituote Applelle. Apple itse ei ole vielä toistaiseksi kuitenkaan antanut vielä ikinä tarkkoja lukuja Watchin kappalemääräisestä myynnistä tai myynnin liikevaihdosta.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »