LG pyrkii kasvattamaan älypuhelinmyyntiään Suomessa merkittävästi. LG:llä on takana muutoksia Pohjoismaiden toiminnassa, mutta nyt viimeisten kuukausien aikana mobiiliyksikön organisaatio Pohjoismaissa on koottu uudelleen.
Parin viime vuoden aikana LG toimi kevyemmällä organisaatiolla, mutta nyt toimintaan haetaan kasvua jälleen täysin paikallisella organisaatiolla.
Kilpailu älypuhelinmarkkinoilla on kovaa, mutta sitä se on myös televisioissa ja kodinkoneissa, joissa LG on onnistunut kasvattamaan voimakkaasti markkinaosuuttaan viime aikoina niin Pohjoismaissa kuin Suomessakin. Esimerkiksi osuus televisiomyynnistä Suomessa on lähes tuplaantunut parin vuoden takaisesta 31 prosenttiin.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
LG:n brändi onkin Pohjoismaissa muiden tuotealueiden kasvun myötä vahvistunut viime vuosina, ja tämä yritetään seuraavaksi hyödyntää myös älypuhelimissa.
”Markkinatutkimuksissa LG:n älypuhelimen ostoa harkitsevien määrä on viime vuosina kasvanut brändin vahvistuessa”, kommentoi LG:n pohjoismaisten markkinoiden johtaja Andrew Mackay Mobiili.fin haastattelussa Mobile World Congress -messuilla Barcelonassa.
Muiden tuotealueiden hyvä veto ja samalla kasvanut LG:n tuotteiden tunnettuus voivat kiihdyttää myös älypuhelinmyyntiä jatkossa samalla, kun myyntiin ja markkinointiin jälleen panostetaan voimakkaammin.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Televisioissa ja kodinkoneissa LG kuuluu suurimpien merkkien joukkoon, ja tavoite on sama myös älypuhelimissa. ”Tähtäämme markkinoiden kolmoseksi”, toteaa Pohjoismaiden tasolla mobiililaitteiden myynnistä ja markkinoinnista vastaava Jussi Poikolainen.
Tällä viikolla Barcelonassa järjestettävien Mobile World Congress -messujen alla LG julkisti uudet edullisemman hintaluokan K8- ja K10-älypuhelimet sekä tekoälyominaisuuksin päivitetyn V30S ThinQ -version viime syksyn V30-lippulaivaälypuhelimestaan.
Jatkossa LG aikoo keskittyä Pohjoismaissa keski- ja ylemmän hintaluokan älypuhelinten myyntiin, mutta aikoo jatkaa myös edullisempien mallien tarjoamista.
”Olemme erittäin luottavaisia, etteivät tuotteet rajoita menestymistämme”, kommentoi Andrew Mackay. LG:n vahvuuksina Mackay pitää ydinteknologioita näytöissä, äänentoistossa muun muassa Bang & Olufsen -yhteistyön muodossa, akuissa LG-konsernin sisaryhtiön kautta sekä kameroissa.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Elo-syyskuun taitteessa julkistetun V30-puhelimen myyntiintuloa Suomessa jouduttiin odottamaan vuodenvaihteen tienoille asti. Seuraavan täysin uuden lippulaivaälypuhelimensa LG lupaa tuoda myyntiin Suomessa huomattavasti nopeammin muiden markkinoiden rinnalla. Tulevasta puhelimesta on jo paljastunut tietoja huhuissa.
Sen sijaan nyt julkistetun V30S ThinQ:n saatavuudesta Suomessa ei ole vielä toistaiseksi tietoa.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »