Apple suunnittelee musiikintunnistuspalvelu Shazamin, ovat TechCrunch ja Financial Times raportoineet omiin lähteisiinsä perustuen.
Kauppahinta olisi noin 400 miljoonaa dollaria ja se on tarkoitus julkistaa jo ensi viikon maanantaina.
Shazam tunnetaan musiikintunnistuspalvelustaan, mutta nykyisin se toimii myös tv-sarjojen, elokuvien ja mainosten tunnistamisessa.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Apple on jo aiemmin tehnyt yhteistyötä Shazamin kanssa sen integroimiseksi toimimaan myös Sirin kautta.
Applen tulevista suunnitelmista Shazamin suhteen ei ole tietoa. Shazam integroituu nykyisin muidenkin musiikkipalveluiden kuin Applen kanssa, mukaan lukien Apple Musicin pahin kilpailija Spotify, ja tarjoaa sovelluksensa myös Androidille. Mitä näille käy jatkossa, ei vielä ole tiedossa.
Google esitteli Pixel 2 -puhelintensa kanssa uuden jatkuvasti kuuntelevan ja offline-tilassa toimivan musiikintunnistustoiminnon tänä syksynä. Applella voi olla haluja vastaavan toiminnallisuuden kehittämiseksi, mutta se voi toisaalta olla kiinnostunut myös Shazamin kehittämistä uudemmista visuaalisista tunnistustekniikoista liittyen esimerkiksi lisätyn todellisuuden hankkeisiinsa.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »