Spotify testaa uutta mainostapaa, jolla levy-yhtiöt saavat tuoreimmille singlebiiseille näkyvyyttä. Yhtiö kertoo TechCrunchille, että sponsoroidut kappaleet tulevat osaksi Spotifyn sovellusta. Aluksi käyttäjien omiin soittolistoihin ei tulla lisäämään sponsoroituja kappaleita, mutta myöhemmin tämä on mahdollista.
Tällä hetkellä sponsoroidut kappaleet näkyvät esimerkiksi silloin, kun käyttäjä tarkastelee omaa soittolistaansa. Kappaleen voi luonnollisesti kuunnella klikkaamalla ja tallentaa soittolistaan. Sponsoroidun kappaleen pitäisi vastata oman soittolistan musiikkityyliä, joten aivan mitä tahansa musiikkia käyttäjälle ei tulla tarjoamaan – hevistä tykkäävä tuskin saa tarjolle tuoreimpia pop-hittejä.
Tällä hetkellä sponsoroidut kappaleet ovat testivaiheessa. Mikäli testien tulokset ovat positiivisia, voi uusi mainostapa tulla pysyvästi osaksi Spotifytä. Tällä hetkellä Spotifyn suomalaisessa versiossa ei näy sponsoroituja kappaleita. Mikäli ne saapuvat pysyvästi Spotifyhyn, saapuvat ne vain palvelun ilmaisversioon.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Sponsoroidut kappaleet voisivat sulautua osaksi käyttäjien soittolistoja niin, etteivät käyttäjät edes huomaisi niitä. Käyttäjien mielestä tämä voisi olla mukavakin tapa, mutta levy-yhtiöt haluavat tietenkin, että käyttäjät huomaavat kappaleen – eikä niin, että ne olisivat huomaamattomia. Levy-yhtiöt luonnollisesti haluavat kappaleilleen näkyvyyttä esimerkiksi jakojen muodossa.
Spotifyn Viikon suositukset -ominaisuus on palvelussa varsin suosittu ja sponsoroidut kappaleet voisivat hyvin tulla osaksi suosituksia. Viikon suositukset ovat soittolista, joka päivittyy joka viikko ja tarjoaa käyttäjälle uutta, hänelle sopivaa musiikkia.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »