Google haluaa muuttaa Google Cast -brändättyjen kolmannen osapuolen tuotteiden brändäystä. Google Cast -tekniikkaa tukevat medialaitteet, kuten kaiuttimet, eivät jatkossa kanna enää Google Cast -leimaa, vaan ne tunnistaa merkinnästä ”Chromecast built-in” eli vapaasti suomennettuna ”Chromecast sisäänrakennettuna”.
Brändimuutosta pönkittääkseen Google nimesi @googlecast-tilinsä Twitterissä uusiksi, ja uusi nimi tilille on @chromecast. Kuitenkin vielä joillain Googlen omilla sivuilla puhutaan Google Castistä.
Muutos on sikäli erikoinen, että aiemmin tänä vuonna Google tuntui liikkuvan poispäin Chromecast-nimestä, kun se uudelleennimesi Chromecast-sovelluksen Castiksi. Nyt suunta on kuitenkin päinvastainen.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Engadget kysyi asiaa Googlelta, ja yhtiön mukaan brändimuutoksella halutaan helpottaa asiakkaita tunnistamaan hyväksi havaittu teknologia. Vaikka käytetyn tekniikan nimi on Google Cast, kertoo Chromecast-nimi asiakkaalle paremmin laitteen kyvyistä.
Google myös kertoi, että muutos astuu virallisesti voimaan ensi vuoden puolella, joten siksi muutosten kanssa edetään vähitellen.
https://twitter.com/Chromecast/status/801111758748483584
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »