Draama Twitterin ympärillä tihenee. Tuoreimpien tietojen mukaan potentiaalisina ostajina pidetyt Google ja Disney eivät ole tekemässä tarjousta Twitteristä.
Molempien kiinnostukseen puutteesta on raportoinut Recode. Aiemmin molempien on kerrottu harkinneen tarjousta Twitteristä yhdessä neuvonantajiensa kanssa.
Googlea on pidetty yhtenä todennäköisimpänä Twitterin ostajana jo vuosien ajan. Recoden lähteiden mukaan nyt Twitterin ollessa menossa myyntiin se ei kuitenkaan ole virallista tarjousta tekemässä – ainakaan tämän hetken tietojen perusteella.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Recoden lähteet kertovat lisäksi, ettei myöskään Apple ole todennäköisesti mukana Twitteriä ostamassa. Applen ei tosin missään vaiheessa ole edes vakavasti huhuttu olleen kiinnostunut Twitteristä.
Kiinnostunein Twitteriä ostamaan onkin asiakashallintapalveluistaan monille eri yritysten pilvipalvelujen saralle laajentunut Salesforce.com, joka aiemmin tänä vuonna katkerasti hävisi tarjouskilpailun LinkedInistä Microsoftille.
Salesforce.comin alkuperäinen yhteydenotto ostokiinnostuksessa Twitteriin toimi lähtölaukaisuna koko nyt läpikäytävälle myyntiprosessille.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Teknologiayritysten lisäksi mediayhtiöitä on pidetty potentiaalisina Twitterin ostajina, mutta tarjousta harkinneen Disneyn jättäytyminen pois leikistä on jättämässä vakavasti otettavaksi ostajaehdokkaaksi nyt käytännössä enää vain juuri Salesforce.comin.
Näin tarjouskilpailua Twitteristä ei välttämättä synny ja mahdollinen myyntihinta voisi jäädä arvioitua matalammaksi.
Twitterin osake laskikin eilen jälkikaupankäynnissä 9,2 prosenttia Recoden raportoitua Googlen ja Disneyn jättävän tarjoukset tekemättä. Edeltävän varsinaisen kaupankäynnin aikana Twitterin kurssi tosin nousi eilen 5,7 prosenttia.
Vaikka ostajaehdokkaista enää Salesforce.com on mukana, ei Twitterin myynti ole vieläkään poissuljettua.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Ongelmiin ajautuneen yhtiön myynnille olisi hyvä syy: muita hyviä vaihtoehtoja ei enää ole, kun perustaja Jack Dorseyn paluu vuosi sitten yhtiötä kipparoimaan ei ole saanut Twitteriä vielä kääntymään uudelleen merkittävään kasvuun. Twitterin ongelma on sitä uhkaava pieneksi jääminen mainostajien mielenkiinnon pysyessä suuremmissa Facebookissa ja nopeammin kasvavissa uusissa houkutuksissa, kuten Snapchatissa.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »